تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 23
سروش یکی از دو پیام‌رسان منتخب و تحت حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به حساب می‌آید.
به گزارش آی تابناک : باوجود حمایت‌های صورت گرفته از این برنامه طبق آماری که در اوایل خرداد ماه توسط یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه سوره منتشر شد تنها 4 درصد از کاربران فضای مجازی از پیام‌رسان سروش استفاده می‌کنند. حالا به نظر می‌رسد که مدیرعامل سروش، یعنی مرتضی رحیمی از سمت خود استعفا داده است.

اختلاف مدیر پیام‌رسان سروش با صداوسیما
در حال حاضر سازمان صداوسیمت مالکیت پیام‌رسان سروش را برعهده دارد و توسعه آن به بخش خصوصی واگذار شده است. در صورت تأیید خبر استعفای رحیمی، احتمال این وجود دارد که همکاری این سازمان و تیم سروش پایان یابد. ظاهراً این صداوسیما در مدت فعالیت رحیمی به تعهدات خود عمل نکرده است و این موضوع باعث بوجود آمدن مشکلات بسیاری برای پیام‌رسان سروش شده است.

مدیرعامل مستعفی پیام‌رسان سروش پیش از این در اظهار نظرات خود به این اختلافات اشاره کرده بود و خبر استعفای او می‌تواند مهر تأییدی بر این مشکلات باشد. موضوعی که می‌تواند آینده این برنامه را تحت تأثیر خود قرار دهد. این در حالیست که در ابتدای سال جاری، تیم فنی سروش اعلام کرده بود که توسعه این برنامه پیام‌رسان را متوقف کرده است. آنها از محصول جدیدی با نام موقت "سروش پلاس" رونمایی کردند که طبق اظهارات مدیر عامل از پایه توسط بخش خصوصی و بدون همکاری با صداوسیما توسعه یافته بود.

رحیمی مدعی شده بود که برای سرمایه‌گذاری مشتریان بزرگی دارد، اما به دلیل مخالفت صداوسیما با این مشتری‌ها وارد مذاکره نشده‌اند. اما حالا تصمیم دارد که برای سروش پلاس آنها را بررسی کرده و وارد مذاکره شود. حالا باید دید که صداوسیما به خبر استعفای مرتضی رحیمی چه واکنشی نشان خواهد داد و چه در انتظار پیام‌رسان مورد حمایت دولت خواهد بود. آیا استعفای رحیمی به معنای کناره‌گیری او از پروژه سروش پلاس نیز خواهد بود یا خیر.



منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار