کد خبر: ۲۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 23
خیلی از کاربران ویندوز ۱۰ اعتقاد دارند که آپدیت کردن آن یک چالش است زیرا خیلی اوقات این پروسه با شکست مواجه می‌شود. اگرچه بعضی کاربران حین آپدیت حتی یک باگ هم تجربه نکرده‌اند ولی گویا بقیه خیلی از این بابت خوش‌‌شانس نبوده‌اند و این پروسه برایشان بسیار مشکل‌ساز شده است.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت با ویژگی delivery optimization یک راه‌حل سریع‌تر و بهبود یافته‌تر ارائه کرده است.

از این پس کاربران می‌توانند آپدیت‌ها را علاوه بر مایکروسافت از دیگر منابع نیز سریع‌تر و راحت‌تر دانلود کنند.

با delivery optimization، آپدیت ویندوز چیزی مثل تورنت خواهد شد. شما می‌توانید آپدیت‌ها را از دیگر کامپیوترهای شبکه‌ محلی‌تان یا دیگر کامپیوترهای متصل به اینترنت دریافت کنید. دیگر برای آپدیت ویندوز ۱۰ نیاز به دانلود یک‌جای آپدیت‌های بزرگ ندارید و می‌توانید قسمت‌های کوچک شده را از منابع مختلف بسیار سریع‌تر از قبل دانلود کنید.

در ضمن هیچ ریسک امنیتی در کار نخواهد بود. مایکروسافت می‌گوید بعد از دانلود شدن هر قسمت کوچک، درست ‌بودن آن در سرورهای این شرکت چک می‌شود. در واقع آپدیت‌های شما به وسیله Delivery Optimization از همان استانداردهای امنیتی فروشگاه‌ مایکروسافت و ویندوز آپدیت بهره می‌برد.

مایکروسافت می‌گوید امنیت آپدیت‌های دانلود شده یک بار هنگام دانلود از دیگر کامپیوترها و یک بار قبل از نصب آن‌ها توسط سرورهای مایکروسافت بررسی می‌شود. برای فعال کردن این قابلیت ویژه مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > Update & Security > Windows Update > Advanced options > Delivery Optimization

سپس باید روی Allow downloads from other PCs کلیک کنید. شما می‌توانید از کامپیوترهای شبکه‌ خودتان و همچنین کامپیوترهای متصل به اینترنت آپدیت‌ها را دریافت کنید.

تنظیمات بیشتر در قسمت "Advanced options” در دسترس است. شما می‌توانید مشخص کنید که این آپدیت‌ها چقدر از پهنای باندتان را برای آپلود و دانلود  در پس‌زمینه یا هنگام باز بودن قسمت آپدیت مصرف کنند. شما همچنین می‌توانید یک محدودیت ماهانه با توجه به پهنای باند محدود خود لحاظ کنید.

مایکروسافت می‌گوید هر دو عمل آپلود و دانلود این آپدیت‌ها تاثیر خاصی بر عملکرد اینترنت دستگاه شما ندارند.

به‌ طور پیش‌فرض ما مقدار پهنای باند دستگاه شما را برای دانلود و آپلود آپدیت‌های ویندوز و برنامه‌ها تنظیم می‌کنیم. ولی اگر برای مصرف داده‌ خود نگران هستید همچنان می‌توانید آن را تنظیم کنید.

بدون شک Delivery Optimization قابلیتی است که می‌تواند روند آپدیت شما را تسریع کند مخصوصا اگر کامپیوتر شما به شبکه‌ی محلی بزرگی وصل است.

اگرچه آپدیت‌رسانی از این پس با استفاده از این قابلیت بسیار بهبود یافته است ولی نمی‌توان از این حقیقت گذشت که بسیاری از این آپدیت‌ها مشکل‌دار هستند. برای مثال آپدیت 1809 با وجود کمک اینسایدرهای زیاد دارای مشکلات مرتفع‌ نشده زیادی بود.

نظر شما راجع این قابلیت چیست؟ چقدر به به‌روز بودن دستگاه خود اهمیت می‌دهید؟



منبع : softpedia 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار