کد خبر: ۲۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - 2019 July 23
با وجود قابلیت‌های متعدد مثل incognito mode هنوز هم بسیاری از سایت‌ها می‌توانند داده‌ها و رفتارهای شما در اینترنت را می‌توانند دنبال کنند. تور (Tor) بهترین پنهان‌ کننده هویت در اینترنت است که از سیستم به اصطلاح “پیازی” استفاده می‌کند و به سختی می‌توانند شما را تعقیب کنند.

به گزارش آی تابناک : شرکت موزیلا اخیراً به همکاری با Tor علاقه نشان داده است و در نشستی در استکهلم پیرامون اهداف این همکاری به صحبت پرداخت. گویا هدف موزیلا از این همکاری اضافه کردن ویژگی ‘Super Private Browsing’ به مرورگر  فایرفاکس است که البته به سادگی نیست و چالش‌هایی برای اجرای آن سر راه خود می‌بیند.

بهترین مزیت این همکاری برای تور بزرگ‌تر شدن جامعه کاربران این پروژه است در عین حال عملکرد آن نیز بهبودهایی خواهد داشت. تیم موزیلا برای اضافه شدن تور به فایرفاکس در قالب یک افزونه‌ی داخلی صحبت کرده است. این کار دو مزیت خواهد داشت: اول اینکه نیازی به سر و کله زدن با کدهای اولیه فایرفاکس ندارند و مزیت دوم اینکه علاقه‌ی کاربران را نسبت به این ویژگی می‌سنجند.

در نشست‌های اخیر تور این موضوعات مطرح شده است:

  • چگونه تور را در قالب یک افزونه قرار گیرد بدون اینکه به باینری‌های خارجی نیازمند باشد. همچنین این افزونه باید ممتاز نیز باشد.
  • این افزونه نسبت به یک افزونه معمولی از دسترسی‌های عالی‌تری برخوردار است. برای مثال می‌تواند عملکردهای XPCOM را فراخوانی کند. یک افزونه ممتاز باید توسط موزیلا تأیید شود ولی این افزونه توسط خود موزیلا قرار است بهبود یابد و توزیع شود.
  • این افزونه قرار است در عین اینکه نقش پروکسی را برای مرورگر بازی کند، از هویت کاربر نیز محافظت کند.
  • در مورد عملکرد و ظاهر نیز قرار است کلیک روی این افزونه یک پنجره‌ی جدید که از یک پروفایل جدید استفاده می‌کند، باز کند. دلیل این موضوع، عملکردهای جهانی پروژه‌ی تور باید روی یک پروفایل انجام شود نه یک تب یا پنجره.
  • در مورد آدرس‌های HTTP که گذشتن‌ از آن‌ها به صورت ناشناخته خطرناک است نیز راحت‌ترین راه فقط کار کردن افزونه در سایت‌های HTTPS است.

متاسفانه زمان در دسترس قرار گرفتن این افزونه مشخص نشده است و شاید هم اصلا عرضه نشود. موزیلا و تیم پروژه‌ی تور هنوز در مراحل ابتدایی همکاری هستند که هنوز تصمیم جدی نگرفته‌اند.



منبع : neowin 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار