کد خبر: ۲۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۳۰ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 21
علی رغم اینکه پشتیبانی از حافظه‌های SSD در ویندوز 10 به طرز چشمگیری بهبود یافته است، اما هنوز هم برخی از تنظیمات برای استفاده از SSD مناسب نیستند و می‌توانند به کاهش طول عمر و کارایی آنها منجر شوند. در ادامه به شما می گوییم چگونه تنها با یک کلیک تنظیمات ویندوز را برای استفاده از SSD بهینه‌تر کنید.

به گزارش آی تابناک : در کلیه نسخه‌های فعلی سیستم عامل ویندوز تنظیمات و قابلیت‌هایی وجود دارد که از ابتدا بر اساس هارد دیسک‌های مکانیکی طراحی شده‌اند و همین باعث می‌شود بر روی کارایی و دوام SSD ها تأثیر منفی بگذارند. برای نمونه قابلیت Prefetch ویندوز هنگام استفاده از SSD عملاً بیهوده است اما فعال بودن آن باعث افزایش حجم نوشتن بر روی درایو و کاهش طول عمر و کارایی آن می‌شود. کم نیستند قابلیت‌ها و تنظیمات پیش فرض ویندوز که با SSD ها میانه خوبی ندارند و بهتر است آنها را تغییر دهید.

ترفندهای مختلفی برای بهینه سازی تنظیمات ویندوز برای SSD ها وجود دارد اما غالباً پیچیده هستند و اعمال آنها کار آسانی نیست. خبر خوب اینکه برنامه‌هایی وجود دارند که تنها با چند کلیک، تنظیمات ویندوز را برای به حداکثر رساندن کارایی و دوام SSD ها بهینه سازی می‌کنند. SSD Fresh یکی از این برنامه‌ها است که می‌تواند به شدت به افزایش طول عمر و دوام SSD سیستم یا لپ تاپ شما کمک کند.

alpha_2-dashboard-en.png

برنامه SSD Fresh نه تنها سیستم عامل را برای استفاده بهینه از SSD تنظیم می‌کند، بلکه باعث کاهش نوشتن‌های غیر ضروری نیز می‌شود که به افزایش طول عمر آن کمک می‌کند. همچنین این برنامه قادر است با غیرفعال کردن سرویس‌ها و قابلیت‌های غیر ضروری ویندوز، بر کارایی SSD بیفزاید.

کافی است برنامه کم حجم Abelssoft SSD Fresh را از یکی از وب سایت‌های دانلود ایرانی یا خارجی دریافت و نصب کنید، سپس در چند گام ساده و با کلیک بر روی دکمه OPTIMIZE AUTOMATICALLY یا START AUTO OPTIMIZATION، تنظیمات ویندوز برای برای استفاده از SSD و به حداکثر رساندن طول عمر و کارایی آن بهینه کنید.

alpha_3-optimize-en.png

برنامه SSD Fresh افزون بر بهینه سازی تنظیمات ویندوز برای استفاده از SSD، قادر به نمایش اطلاعات درایو و کمک به یافتن برنامه‌هایی است که حجم نوشتن زیادی را به SSD سیستم شما تحمیل می‌کنند. کافی است به سربرگ Live - Analaysis بروید و بر روی دکمه START کلیک کنید، سپس فعالیت‌های معمول خود را از سر بگیرید، با گذشت مدتی مجدداً به پنجره SSD Fresh بروید و بر روی دکمه STOP کلیک کنید. حالا شما می‌توانید به حجم نوشته شده توسط هر برنامه پی ببرید.

در نظر داشته باشید نیاز نیست پس از بهینه سازی  برنامه SSD Fresh را حذف کنید. شما می‌تواند با هدف بهینه سازی دوره‌ای خودکار، این برنامه را بر روی سیستم خود باقی بگذارید.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار