کد خبر: ۲۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۲۶ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 17
شارژ کردن گوشی‌های هوشمند یکی از مواردی است که باید توجه ویژه به آنها شود و شرکت‌های تولید کننده گوشی نیز با آگاهی از این نیاز کاربران در این زمینه تلاش‌های گسترده‌ای صورت داده‌اند تا هر چه بیشتر این سرعت را افزایش دهند. در این مطلب به بررسی سرعت شارژ جدیدترین گوشی‌های بازار خواهیم پرداخت.

به گزارش آی تابناک : سرعت شارژ بالا یکی از ویژگی‌هایی است که هر کاربری به دنبال آن است. این روزها هر شرکتی که گوشی جدیدی معرفی می‌کند یکی از موارد مهمی که در معرفی به آن اشاره می‌کند سرعت شارژ دستگاه و فناوری‌های شارژ سریع است.

در میان شرکت‌های بزرگ دنیای تکنولوژی سامسونگ با فناوری شارژ سریع Fast Adaptive Chege، هواوی با Super Charge، اوپو با Super VOOC و دیگر شرکت‌ها هر کدام با فناوری شارژ اختصاصی خاص خود که غالباً بر مبنای افزایش جریان و توان الکتریکی صادره از دستگاه شارژر به گوشی است، تلاش می‌کنند سرعت شارژ دستگاه‌های خود را افزایش دهند.

اما این سرعت تا چه حد می‌تواند افزایش پیدا کند و کدام گوشی سریعتر است؟ در یک بررسی، کاربری به نام متیو مونیز که از یوتیوبرهای مشهور در زمینه بررسی کالاهای دیجیتال است تلاش نموده تا به بررسی گوشی‌های روز بازار از منظر سرعت شارژ بپردازد.

در این آزمون گلکسی اس 10 پلاس، هواوی P30 Pro، وان‌پلاس 7 پرو، اوپو R17 Pro و گوگل پیکسل 3a از لحاظ سرعت شارژ مورد مقایسه قرار گرفته‌اند.

ویدئوی مقایسه سرعت شارژ این سه دستگاه را در ادامه مشاهده می‌کنید:

همانطور که در ویدئوی بالا تماشا کردید سریعترین شارژ متعلق به پرچمدار شرکت اوپو یعنیR17 Pro است و این گوشی توانسته با سرعت باورنکردنی تنها در عرض 39 دقیقه به صورت کامل از صفر تا 100 درصد شارژ شود.

در این تست دو گوشی هواوی پی 30 پرو و وان‌پلاس 7 پرو هر دو با سرعت یکسان و در عرض 62 دقیقه شارژ شده‌اند و رتبه بعدی نیز متعلق به گوشی میان‌رده و تازه معرفی شده گوگل پیکسل 3آ است. کُندترین سرعت شارژ نیز متعلق به پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس 10 پلاس است و تقریباً 2.5 برابر اوپو R17 Pro زمان لازم است تا بتوان این گوشی را به صورت کامل شارژ کرد.

خلاصه نتایج این آزمایش در جدول زیر آورده شده است.

نام گوشیظرفیت باتریمدت زمان شارژ کامل
سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس4100 میلی‌آمپر ساعت100 دقیقه
هواوی پی 30 پرو4200 میلی‌آمپر ساعت62 دقیقه
وان‌پلاس 7 پرو4000 میلی‌آمپر ساعت62 دقیقه
اوپو R17 Pro3700 میلی‌آمپر ساعت39 دقیقه
گوگل Pixel 3a3000 میلی‌آمپر ساعت93 دقیقه

به هر حال سرعت شارژ سریع می‌تواند یکی از اصلی‌ترین نکات برای خرید یک گوشی باشد و با توجه به این تست‌ها باید بگوییم که شرکت اوپو با فناوری Super VOOC خود که به تازگی بروز هم شده توانسته بهترین عملکرد را در گوشی‌های روز و پرمدعای بازار داشته باشد.





منبع : شهر سخت افزار 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار