کد خبر: ۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 14
اپلیکیشن‌هایی داریم که هر یک به صورتی، سعی می‌کنند این عادت را از سرتان بپرانند و باعث ترک اعتیاد سایبری شما شوند! یکی از اپلیکیشن‌های خوب در این زمینه، اپلیکیشن Forest است.
3-14-2016 9-53-41 AM

فکر کنم این روزها، بیشتر وقت آزاد کارمندان در حین کار یا مسافران هنگام مسافرت‌های درون شهری در داخل مترو و تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها و اعضای خانواده در وقت‌های محدودی که می‌توانند با هم سپری کنند، صرف چک کردن مداوم گوشی‌های هوشمندشان می‌شود.

خیلی‌ها وقت‌ها ما این کار را تکانه‌ای انجام می‌دهیم، مثلا می‌توانیم بمانیم و یک ساعت بعد کانال‌های تلگرام را به صورت گزینش‌شده چک کنیم، اما در عمل هر چند دقیقه یک بار اپلیکیشن تلگرام را احضار می‌کنیم.

حالا تصور کنید در حال انجام یک پروژه کاری، درس خواندن و یا نوشتن مقاله باشید، این همه حواس‌پرتی به کل شما را از هدفتان دور خواهد ساخت.

اما خوشبختانه ما اپلیکیشن‌هایی داریم که هر یک به صورتی، سعی می‌کنند این عادت را از سرتان بپرانند و باعث ترک اعتیاد سایبری شما شوند!

یکی از اپلیکیشن‌های خوب در این زمینه، اپلیکیشن Forest است.

شیوه کار با این اپلیکیشن خیلی ساده است:

وقتی می‌خواهید کار مهمی انجام بدهید، اپلیکیشن را باز می‌کنید، تایمر اپلیکیشن به کار می‌افتد و شما بوته کوچکی را می‌بینید که در حال رشد آهسته است.

3-14-2016 9-56-06 AM

حالا اگر شما اراده به خرج بدهید و نیم ساعت اصلا دست به سمت گوشی‌تان نبرید، این بوته یا نهال به تدریج رشد می‌کند و تبدیل به یک درخت می‌شود.

به تدریج، وقتی در کار خود استمرار به خرج دادید، یک نهال شما تبدیل به یک جنگل از درختان تناور می‌شود.

3-14-2016 9-55-40 AM

همان طور که دیدید این اپلیکیشن بسیار ساده از شیوه بازی‌وار‌سازی برای کار خود استفاده می‌کند و بدون پیچیدگی‌ها فنی و یا شیوه‌های تحمیلی مثل بلوک کردن سایت‌ها، سعی می‌کند یک عادت را در ذهن شما شکل بدهد. در عین حال این رشد نهال و تبدیل شدن به آن یک درخت، از نظر نمادین هم می‌تواند جالب باشد.

این اپلیکیشن نسخه‌های ویندوز، اندروید و iOS و پلاگین‌های فایرفاکس و کروم دارد.

به صفحه دانلود آن بروید.

منبع: یک پزشک

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار