کد خبر: ۲۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۱۳ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 04
نسل آینده تلسکوپ‌های فضایی دارای قابلیت‌هایی شگفت انگیز ومتفاوت با تلسکوپ‌های فضایی فعال امروزی هستند و می‌توانند تصاویر منحصربه فرد و شگفت انگیزی دراختیارکارشناسان قراردهند.
به گزارش آی تابناک : کارشناسان اعلام کرده اند کار طراحی و ساخت تلسکوپ فضایی WFIRST ناسا درهمکاری با موسسه STSCI شروع شده است تا اولین تلسکوپ فضایی پانورامایی جهان ساخته شود.

تلسکوپ مادون قرمز WFIRST به سفارش ناسا و به وسیله موسسه STScI مریلند درمرحل طراحی و ساخت قرارگرفته است. این تلسکوپ با هدف‌های مختلفی ازجمله شناسایی ماده تاریک و سیاره‌های فراخورشیدی درآینده به فضا پرتاب خواهد شد.
 

طراحی و تولید این تلسکوپ ابتدا درسال ۲۰۱۰ مطرح شد و کارشناسان زمان راه اندازی آن را اواسط سال ۲۰۲۰ اعلام کردند؛  ماموریت تلسکوپ فضایی WFIRST حدود ۵ سال به طول می‌انجامد.
 
ناسا در قراردادی با STScI مبلغ ۳۴.۶ میلیون دلاربرای ساخت تلسکوپ پرداخت کرد؛   این مرکز پیش‌تر درساخت دو تلسکوپ فضایی جیمز وب و هابل با ناسا همکاری کرده است.

به گفته محققان رصد خانه فضایی WFIRST مانند تلسکوپ فضایی جیمز وب ازجمله تلسکوپ‌های میراث دارتلسکوپ فضایی هابل است. تلسکوپ فضایی WFIRST دارای آینه‌ای بزرگ است که می‌تواند میدان دید بسیارگسترده‌ای از فضا را به کمک فناوری نور مادون قرمز رصد کند.
 

کارشناسان به ویژه درنظر دارند بااستفاده از این تلسکوپ به مطالعه، بررسی و کشف سیاره‌های فراخورشیدی در میلیون‌ها کهکشان بپردازند.

فناوری‌های به کار رفته درتلسکوپ این امکان را به منجمان می‌دهد تا تصاویری با کیفیت ووضوح بسیاربالا به دست آوردند.

تلسکوپ WFIRST دارای یک کرونوگراف برای جلوگیری از انعکاس نورستاره هاست تا سیاره‌های فراخورشیدی با وضوح بهتری رصد شوند.
 

با استفاده از داده‌های ارسالی از سوی این تلسکوپ دانشمندان امیدوار هستند سفر‌های فضایی طولانی مدت درآینده با موفقیت انجام شود.

منبع: hubblesite
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار