کد خبر: ۲۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۲ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 03
تا همین سال گذشته تفاوت بسیار فاحشی بین گوشی‌های میان‌رده و بالارده سامسونگ وجود داشت.

به گزارش آی تابناک : گوشی‌های سری J و A چه از نظر ظاهر و طراحی، چه از نظر عملکرد و سخت‌افزار متفاوت با گوشی‌هایی بودند که در خانواده‌های گلکسی نوت و S می‌دیدیم. اما به لطف رقیبان قدرتمند چینی که مهارت خاصی در تولید گوشی‌های جذاب و در عین حال ارزان قیمت دارند، سامسونگ هم توانست یک تکان اساسی در بخش میان‌رده‌های خود ایجاد کند. به‌لطف این خانه‌تکانی، حالا گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A سامسونگ امسال یکی از یکی جذاب‌تر شده‌اند. گلکسی A50 را می‌توان میان‌رده‌ترین عضو خانواده Galaxy A در سال 2019 نامید که اتفاقاً به‌تازگی وارد بازار ایران نیز شده است. از همین‌رو در ادامه قرار است به بررسی تخصصی گوشی Samsung Galaxy A50 بپردازیم و ببنیم که این گوشی چه نقاط قوت و ضعفی دارد.

طراحی

گوشی گلکسی A50 سامسونگ

گوشی‌های جدید سری گلکسی M و گلکسی A سامسونگ شباهت‌های زیادی به هم دارند و اگر بخواهیم انتخاب کنیم که گلکسی A50 به کدام عضو خانواده Mبیشتر شبیه است، پاسخ آن بدون شک M30 خواهد بود. البته وجه اشتراک این دو گوشی 100 درصدی نیست و سامسونگ برای متمایز کردن این دستگاه‌ها از یکدیگر دست به تغییراتی در گوشی A50 زده است. به‌عنوان مثال برخلاف M30 که قاب پشتی آن دارای بدنه‌ای با رنگ‌های ثابت است، گلکسی A50 از رنگ‌های گرادینت بهره می‌برد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، آبی و مرجانی تولید شده است که رنگ سفید صدفی آن از طرف نمایندگی سامسونگ در ایران برای بررسی در اختیار وب‌سایت سخت‌‍افزارمگ قرار گرفته است.گوشی گلکسی A50 سامسونگ

ظاهر Galaxy A50 در نگاه اول جذاب به‌نظر می‌رسد. برخلاف پنل شیشه‌ای جلو، پنل پشتی و قاب دور گوشی از جنس پلاستیک می‌باشند. این موضوع باعث شده است تا نه تنها هزینه ساخت این گوشی و قیمت نهایی آن پایین باشد، بلکه وزن این دستگاه هم بسیار ایده‌آل (166 گرم) شده و استفاده از آن حتی در طولانی مدت باعث خستگی دست نمی‌شود. البته این موضوع یک نکته منفی هم به همراه دارد و آن اینست که در گذر زمان بدنه پلاستیکی گوشی پذیرای خط و خراش از اجسام تیز خواهد بود، اما استفاده از قاب می‎تواند تا حد بسیار زیادی از این مشکل جلوگیری کند.

وزن سبک به همراه ارگونومی بسیار خوب، در دست گرفتن گوشی را بسیار راحت کرده است. قاب پشتی گوشی گلکسی A50 دارای لبه‌هایی با خمیدگی بسیار کم است و سامسونگ برای توصیف طراحی این قاب از عبارت ابتکاری 3D Glasstic استفاده کرده است؛ ترکیبی از شیشه و پلاستیک با جلوه‌های سه‌بعدی رنگین‌کمانی. در لبه بالایی سمت چپ قاب پشتی دوربین‌های سه‌گانه در قابی مجزا قرار گرفته‌اند. سطح این دوربین‌ها تنها کمی بالاتر از خود قاب است و این یعنی زمانیکه گوشی را در یک سطح صاف قرار داده‌اید و مشغول کار با آن هستید، شاهد لغزش و تکان‌های آزاردهنده نخواهید بود. کمی پایین‌تر از دوربین‌های اصلی، فلش LED جای گرفته است. در قسمت میانی بالای قاب پشتی لوگوی Samsung به چشم می‌خورد و برخلاف آنچه که از یک گوشی میان‌رده انتظار می‌رود، خبری از سنسور اثر انگشت در این قاب نیست. چراکه حسگر اثر انگشت گوشی به زیر نمایشگر منتقل شده است و در بخش سخت‌افزار درخصوص عملکرد آن توضیح خواهیم داد.

گوشی گلکسی A50 سامسونگ

در لبه‌ سمت راست گوشی کلیدهای تنظیم صدا و پاور جای گرفته است و لبه سمت چپ پذیرای شیاری برای سیم‌کارت‌های گوشی و کارت حافظه می‌باشد. در لبه بالایی تنها میکروفون حذف نویز تعبیه شده، در حالیکه در لبه‌ پایین، یعنی شلوغ‌ترین قسمت از دور گوشی شاهد حضور جک 3.5 میلیمتری هدفون، پورت USB-C، میکروفون مکالمه و بلندگوی اصلی هستیم.

گوشی گلکسی A50 سامسونگ

پنل جلوی گوشی به غیر از نمایشگر، پذیرای دوربین سلفی و بلندگوی مکالمه می‌باشد. با وجود آنکه دو گزینه آخر در ناچی که در قسمت وسط بالای نمایشگر تعبیه شده، قرار گرفته‌اند، انتظار می‌رفت که گلکسی A50 حاشیه‌های بسیار باریکی داشته باشد. اما میزان حاشیه‌های اطراف نمایشگر به‌خصوص در لبه پایینی کمی زیاد به‌نظر می‌رسد. البته نسبت نمایشگر به بدنه این دستگاه که 84.9 درصد است، ثابت می‌کند حاشیه‌های این گوشی در مقایسه با هم‌ردیفان خود، چندان هم زیاد نیست.

گوشی گلکسی A50 سامسونگ

گلکسی A50 سامسونگ با ابعاد 158.5x74.7x7.7 میلیمتر یک گوشی خوش‌دست با وزن مناسب و طراحی زیبا است. سامسونگ برای پایین نگه داشتن قیمت و وزن این گوشی از بدنه پلاستیکی استفاده کرده است که احتمالاً با نگاه کردن به آن متوجه این موضوع نشوید. اما پلاستیک میزان آسیب‌پذیری گوشی در برابر خراش را بالاتر برده است. از طرف دیگر، برخلاف گوشی‌های سال گذشته سری A، این گوشی دیگر دارای گواهینامه مقاومت در برابر آب و غبار نیست، که البته این ویژگی‌ای نیست که کاربران از یک گوشی میان‌رده انتظار داشته باشند.

صفحه‌نمایش

گوشی گلکسی A50 سامسونگ

گوشی‌های میان‌رده معمولاً دارای نمایشگرهایی از جنس LCD می‌باشند، اما سامسونگ برای میان‌رده جدید خود سنگ تمام گذاشته است. گلکسی A50 دارای یک پنل 6.4 اینچی Super AMOLED Infinity-U  می‌باشد. این نمایشگر به‌خودی خود گلکسی A50 را در مقایسه با هم‌سطحانش بی‌رقیب می‌کند. پنل مورد نظر از این جهت Infinity-U نام گرفته است که در قسمت بالایی آن به جهت کم‌کردن حداکثری حاشیه‌ها بریدگی شبیه به حرف U تعبیه شده است که جایگاه دوربین سلفی این دستگاه می‌باشد. این صفحه نمایش بلند 6.4 اینچی که با گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود، دارای نسبت ابعاد 19.5:9 می‌باشد و رزولوشن 1080x2340 پیکسل (Full HD+) را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. میزان تراکم پیکسل این نمایشگر 403 پیکسل در هر اینچ است که برای یک محصول میان‌رده عددی قابل قبول است. بیشینه روشنایی این نمایشگر در حالت دستی 420 نیت و در حالت خودکار 550 نیت می‌باشد.گوشی گلکسی A50 سامسونگ

در منوی Display گوشی که مربوط به تنظیمات نمایشگر است، شاهد بخشی برای تنظیم دستی و خودکار میزان روشنایی نمایشگر، فیلتر نور آبی (برای کاهش تشعشات نور آبی که باعث آسیب رساندن به چشم می‌شوند)، حالت شب (Night Mode) و حالت نمایشگر (Screen Mode) می‌باشیم. منوی اسکرین مُد دارای گزینه‌های متنوعی برای تنظیم رنگ نمایشگر می‌باشد. حالت پیش‌فرض گوشی، یعنی  Adaptive Display تنظیمات نمایشگر را بسته به محتوای آن تنظیم می‌کند و البته دارای تنظمیات پیشرفته‌تر برای تعیین گرمی و سردی و میزان رنگ قرمز، سبز و آبی می‌باشد، حالت AMOLED Cinema همانطور که از نامش مشخص است متناسب با فضای رنگی مشابه با  DCI-P3برای تماشای محتوای ویدئویی در نظر گرفته شده است، حالت AMOLED Photo متناسب بافضای رنگی  Adobe RGBبرای تماشای عکس و حالت Basic با فضای رنگی نزدیک به sRGB که رنگ‌ها را طبیعی‌تر و کمتر اشباع‌شده به نمایش می‌گذارد.

گوشی گلکسی A50 سامسونگ

صفحه نمایش سوپر AMOLED گلکسی A50 بدون شک یکی از نکات برجسته این گوشی به حساب می‌آید. این نمایشگر فوق‌العاده تجربه تماشای ویدئو و بازی را در سطح یک گوشی بالارده به کاربر ارائه می‌کند. زاویه دید این نمایشگر در تمامی شرایط، حتی محیط‌های بیرونی و نور مستقیم آفتاب نیز بسیار خوب است.  

سخت‌افزار

 گوشی گلکسی A50 سامسونگ

سامسونگ در اولین روزهای فروردین ماه از چیپست میان‌رده جدید خود، Exynos 9610 رونمایی کرد. گلکسی A50 اولین گوشی کره‌ای‌ها با این چیپست به حساب می‌آید. اگزینوس 9610 یک پردازنده بر پایه معماری 10 نانومتری است که دارای هشت هسته (چهار هسته قدرتمند Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز) بوده و پردازنده گرافیکی این تراشه نیز Mali-G72 MP3 می‌باشد. گلکسی A50 سامسونگ دارای 4 - 6 گیگابایت حافظه رم و 64 – 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است که البته به لطف شیار کارت حافظه اختصاصی میزان فضای داخلی گوشی تا 1 ترابایت هم قابل افزایش می‌باشد. گوشی گلکسی A50 سامسونگ

سخت‌افزار گلکسی A50 طبیعتاً قابل مقایسه با گوشی‌های بالارده و پرچمدار بازار نمی‌باشد، اما این بدان معنا نیست که با این گوشی مشکلی در اجرای جدیدترین برنامه‌ها، بازی‌های و ... خواهید داشت. اگزینوس 9610 چیپست میان‌رده‌ایست که به راحتی از پس استفاده روزمره کاربران بر خواهد آمد. در گوشی A50 هم این تراشه با همکاری پردازنده گرافیکی Mali G72 MP3 عملکرد خوبی در اجرای بازی‌های سنگینی مانند PUBG Mobile حتی در حالت Ultra دارد. بازی‌ها در گلکسی A50 با سرعت خوب و بدون افت فریم قابل اجرا هستند. البته باید به این نکته اشاره کنیم که این گوشی اقتصادی فاقد هرگونه سیستم خنک‌کننده‌ای بوده و از این رو ممکن است داغ شدن دستگاه در هنگام اجرای بازی‌های محسوس باشد. موضوعی که متأسفانه ما در زمان اجرای پابجی موبایل هم آن را تجربه کردیم.

 گوشی گلکسی A50 سامسونگ

برای بررسی بیشتر عملکرد سخت‌افزاری گلکسی A50 به سراغ بنچمارک‌های معتبر رفتیم. در ادامه نتایج تست‌های انجام شده را مشاهده خواهید کرد و می‌بینیم که عملکرد این دستگاه از گوشی‌های رقیب هم‌سطح خود چیزی کمتر نداشت و حتی از جهاتی بهتر از آنها نیز عمل کرد. به‌طورکلی گلکسی جدید سامسونگ دستگاهی است که برای استفاده‌های روزمره مانند ارسال اس‌ام‌اس، برقراری تماس، گشتن در شبکه‎های اجتماعی، وب‌گردی، پخش موسیقی، فیلم و... بسیار کارآمد خواهد بود، این گوشی حتی در پردازش‌های سنگین‌تر مانند اجرای بازی نیز شما را ناامید نخواهد کرد، البته اگر گرم شدن دستگاه برای شما آزاردهنده نباشد.

بنچمارک  گوشی گلکسی A50 سامسونگ

بنچمارک گوشی گلکسی A50 سامسونگ

سامسونگ برای امنیت گوشی گلکسی A50 دو روش احراز هویت بایومتریک در نظر گرفته است که شاید هیچکدام از آنها نتواند رضایت صدرصدی شما را به همراه داشته باشد. روش اول تشخیص چهره دو بعدی است که توسط دوربین سلفی گوشی امکان‌پذیر است. این روش در کنار این موضوع که چندان قابل اعتماد نیست، سرعت چندان بالایی نیز ندارد. روش دیگر سنسور اثر انگشت است که سامسونگ ترجیح داده آن را از قاب پشتی به زیرنمایشگر منتقل کند. سرعت و دقت عملکرد این حسگر رضایت‌بخش نیست. باز شدن قفل دستگاه منوط به نگه‌داشتن انگشت بیشتر از یک ثانیه بر روی نمایشگر است و احتمال عمل نکردن آن به‌دلیل برداشتن زودتر از موعد انگشت یا تحت پوشش قرار نگرفتن کامل انگشت بسیار بالا می‌باشد. البته همچنان روش‌های قدیمی‌تر مانند استفاده از الگو، پین و رمز برای امنیت دستگاه، پیش روی کاربران قرار گرفته است. گوشی گلکسی A50 سامسونگ

به‌طورکلی امکانات سخت‌افزاری گوشی گلکسی A50 برای یک میان‌رده بسیار قابل قبول است. درگاه سیم‌کارت‌ها و کارت حافظه این امکان را در گوشی فراهم کرده است که همزمان با استفاده از دو سیم‌کارت، برای افزایش حافظه گوشی از MicroSD استفاده کنید. این موضوع برای کسانیکه از گوشی برای کاربری مالتی‌مدیا استفاده می‌کنند بسیار کاربردی خواهد بود. از طرف دیگر وجود جک هدفون نیز باعث شده تا اگر کیفیت صدای خروجی بلندگوی اصلی دستگاه که مانند تمام گوشی‌های هوشمند دیگر قادر به تولید صداهای بم با کیفیت بالا نیست، برای همه رضایت بخش نباشد، بتوانند با استفاده از هدفون‌هایی که درون جعبه تعبیه شده، خروجی صدای بهتری دریافت کنند.

نرم‌افزار

 گوشی گلکسی A50 سامسونگ

گلکسی A50 سامسونگ با رابط کاربری One UI 1.1 که نسخه شخصی‌سازی شده از اندروید 9.0 پای است، در درون جعبه عرضه می‌شود. One UI پوسته جدید سامسونگ است که بسیار سبک‌تر، ساده‌تر و جالب‌تر از سامسونگ اکسپرینس میباشد. این رابط کاربری طیف گسترده‌ای از امکانات و قابلیت‌های پرکاربرد را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. امکانات شخصی‌سازی نیز در این رابط کاربری بهبود پیدا کرده است. حتی تعداد نرم‌افزارهای پیش‌فرض نصب شده در داخل گوشی نیز تا حد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است، هر چند که هنوز فاصله زیادی با اندروید خام گوگل دارد. یکی از مهمترین تغییرات مربوط به شخصی‌سازی در One UI حالت Night Mode  است که به‌صورت یکپارچه تمامی قسمت‌های رابط کاربری را به رنگ‌های تیره درآورد و کار با گوشی در شب و محیط‌های تاریک را آسان‌تر کرده است. البته بهتر است از تأثیر مثبت آن در میزان مصرف باتری گوشی غافل نشویم.

 گوشی گلکسی A50 سامسونگ

از حالت‌های آشنایی که در نرم‌افزار گوشی A50 به چشم می‌خورد، می‌توان به Game Launcher (محیط تعبیه‌شده مخصوص اجرای بازی‌ها با کیفیت بهتر) و دستیار هوشمند بیکسبی اشاره کرد. البته خوشبختانه سامسونگ استفاده اجباری از این دستیار صوتی به لطف کلید اختصاصی آن را کنار گذاشته و امکان انتخاب استفاده از این دستیار را برعهده کاربر گذاشته است. به عنوان مثال اگر همچنان علاقه به استفاده از بیکسبی دارید، امکان فعال‌سازی آن از طریق کلید پاور برای شما فراهم شده است. رابط کاربری این گوشی شباهت بسیار زیادی به پرچمدار جدید سامسونگ، یعنی Galaxy S10 دارد، اما تغییراتی نیز در این رابط کاربری به چشم می‌خورد که از جمله آنها می‌توان به ژست‌های حرکتی متفاوت برای ناوبری گوشی اشاره کرد. قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن در گلکسی A50گزینه‌ای دارد که با انتخاب آن می‌توان تنها با لمس نمایشگر در حالت قفل، آن را فعال کرد و پس از مدت کوتاهی دوباره صفحه خاموش می‌شود. این موضوع در بهینه‌سازی مصرف انرژی نقش مهمی دارد. بهینه‌سازی مصرف انرژی یکی از هدف‌های سامسونگ در تغییر رابط کاربری از سامسونگ اکسپرینس به One UI بوده است که در گلکسی A50 نیز تأثیرات آن را به‌خوبی می‌توان مشاهده کرد.

دوربین

 گوشی گلکسی A50 سامسونگ

Galaxy A50 سامسونگ به دوربین اصلی سه‌گانه مجهز شده است که مشخصات آنها به‌ترتیب قرارگیری در قاب پشتی از بالا به پایین؛ سنسور 5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 جهت تشخیص عمق تصویر، سنسور اصلی 25 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و فاصله کانونی 26 میلیمتری مجهز به فوکس خودکار از طریق تشخیص فاز و در نهایت سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و فاصله کانونی 13 میلیمتری و زاویه دید 123 درجه هستند. همانطور که از مشخصات این دوربین‌ها مشهود است، سامسونگ تنوع عکاسی در حالت فوق‌عریض و امکان تار کردن پس‌زمینه را با انتخاب این آرایش برای کاربران فراهم کرده است و هوش مصنوعی نیز در هنگام عکاسی یا فیلمبرداری با دوربین‌های این گوشی، به کمک کاربر خواهد آمد. گوشی گلکسی A50 سامسونگ

اگرچه پرچمدار کهکشانی امسال سامسونگ از توانایی عکسبرداری و فیلمبرداری اعجاب‌آوری برخوردار بود اما نمی‌توان از کهکشانی میان رده جدید یعنی A50 چنین انتظاری داشت. این گوشی تنوع و قدرت دوربین‌های یک پرچمدار را در اختیار ندارد اما در عین حال نسبت به رقبای میان رده می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. دانش سامسونگ در تولید دوربین‌های موبایلی با قدرت به کمک گلکسی A50 آمده و این گوشی در شرایط مناسب می‌تواند تصاویری با کیفیت خوب ارائه کند. البته شرایط مناسب تاثیر بالایی در کیفیت خروجی این دوربین‌ها دارد و ممکن است همیشه نتوانید بهترین نتیجه را با عکاسی و فیلمبرداری توسط A50 سامسونگ بدست بیاورید.دوربین  گوشی گلکسی A50 سامسونگ

رابط کاربری دوربین‌های سامسونگ گلکسی A50 با هدف سهولت عکاسی و فیلمبرداری طراحی شده و در آن از اضافه شدن نکات و جزییات سردرگرم کننده و پیچیده پرهیز شده است. این موضوع تا حدی پیش رفته است که در حالت عکاسی پیشرفته حتی امکان تنظیم سرعت شاتر نیز وجود ندارد. البته با توجه به رده این گوشی می‌توان این موضوع را به فال نیک گرفت، چرا که اکثر افرادی که دست به خرید گوشی‌های میان رده می‌زنند به‌دنبال بالاترین سطح عکاسی و فیلمبرداری موبایلی نیستند و تنها سهولت کار و کیفیت خروجی مناسب می‌تواند پاسخگوی  نیازهای آنها در این بخش باشد و سامسونگ گلکسی A50 نیز از این منظر می‌تواند گزینه خوبی برای این افراد باشد.

 گوشی گلکسی A50 سامسونگ

ثبت تصاویر سلفی معمولا به امکانات ویژه و قابلیت‌های سخت افزاری پیچیده نیازمند نیست. لنزی با زاویه عریض و سنسوری با وضوح بالا تضمین کننده سلفی‌هایی با کیفیت و قابل قبول هستند، سلاحی که A50 نیز برای ثبت لحظات شاد و خاطره‌انگیز کاربران به آنها مجهز شده است. البته هستند گوشی‌های حتی میان‌رده که دوربین‌های سلفی دوگانه جهت ارائه عمق تصویر و جلوه بوکه دارند، اما سامسونگ برای این منظور به استفاده از هوش مصنوعی بسنده کرده است. البته این تنها کاربرد هوش مصنوعی در دوربین سلفی گوشی گلکسی A50 نیست و تشخیص بهترین تنظیمات نور و رنگ برای شرایط مختلف نیز از جمله وظایف این قابلیت است که باعث شده تا سلفی‌های ثبت شده با این گوشی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشند. گوشی گلکسی A50 سامسونگ

سامسونگ برای دوربین‌های گوشی میان‌رده جدید خود تلاش زیادی کرده تا بتواند کیفیت خروجی درخور و تجربه کاربری مناسبی را نسبت به رقبا ارائه کند. این موضوع را می‌توان حتی از ارائه به‌روزرسانی‌های جدید با هدف افزودن امکانات تازه برای دوربین این گوشی نیز دریافت. البته خبر ارائه به‌روزرسانی جدید برای گلکسی A50 که در آن حالت عکاسی شب و فیلمبرداری فوق آهسته به قابلیت‌های دوربین این گوشی اضافه می‌شد در زمان نگارش این بررسی منتشر شد ولی تا پایان مدت زمان بررسی این دستگاه آپدیت مورد نظر برای دانلود در دسترس نبود و از این رو در مورد کیفیت آن قادر به ارائه تجربیات و بررسی اختصاصی نیستیم.

نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین‌های گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس سلفی در شب •نمونه عکس سلفی در روز • نمونه عکس سلفی درحالت Live Focus

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس شب در حالت نرمال

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگنمونه عکس شب در حالت Pro

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس با دوربین 25 مگاپیکسلی عریض (اصلی)

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس با دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگنمونه عکس با دوربین 25 مگاپیکسلی عریض (اصلی)

نمونه عکس دوربین گوشی گلکسی A50 سامسونگ

نمونه عکس با دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض

باتری

باتری گوشی گلکسی A50 سامسونگ

در بازار امروز گوشی‌های هوشمند و به‌خصوص در دسته گوشی‌های میان‌رده نمی‌توان محصولی پیدا کرد که عملکرد باتری خوبی نداشته باشد. سامسونگ نیز با اطلاع از این موضوع، میان‎رده جدید خود را به باتری‌ای با ظرفیت 4000 میلی آمپرساعت مجهز کرده است. البته همه ما می‌دانیم که ظرفیت بالا همواره به عملکرد خوب نمی‌انجامد، اما تجربه ثابت کرده که سامسونگ بعد از فاجعه گلکسی نوت 7 توجه ویژه‌ای به بخش باتری گوشی‌های خود دارد و به غیر از ظرفیت‌های مختلف، الگوریتم‌های بهینه‌سازی مصرف خوبی نیز در نرم‌افزار گوشی‌های خود می‌گنجاند. گلکسی A50 با بهره‌مندی از باتری غول‌پیکر و تجربه سامسونگ در این  زمینه عملکرد بسیار خوب و قابل توجهی در زمینه مصرف انرژی از خود به نمایش گذاشته است.گوشی گلکسی A50 سامسونگ

عملکرد خوب باتری این گوشی در کاربری عمومی به تنهایی نشان‌دهنده کیفیت بالای آن نیست و نتایج بنچمارک تست باتری نیز گواه این مورد می‌باشد. حالت‌های ذخیره انرژی نیز مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ در زمان کمبود شارژ، با محدود کردن منابع گوشی می‌توانند زمان بیشتری برای استفاده از آن در اختیار کاربر قرار دهند. البته با وجود شارژر سریع 15 واتی می‌توان در مدت نسبتاً کوتاهی باتری این دستگاه را شارژ کرده و دوباره به مدت طولانی به استفاده از آن پرداخت.

جمع‌بندی

گوشی گلکسی A50 سامسونگ

باتوجه به رقابت شدیدی که در بخش میان‌رده بازار گوشی‌های هوشمند وجود دارد، سامسونگ جهت پیشرفت در این عرضه و جا نماندن از رقبای سرسخت خود، دست به بالابردن کیفیت و تنوع در گوشی‌های میان‌رده خود زد. A50 تجربه موفق سامسونگ برای رسیدن به این هدف به نظر می‌رسد که در کنار ارائه مشخصات کاربردی و طراحی زیبا، دارای قیمت دست‎یافتنی می‌باشد. گوشی Galaxy A50 سامسونگ در زمان تهیه این بررسی در بازار ایران در بازه قیمتی 3 میلیون 800 هزار تومان تا 4 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد و باتوجه به مشخصاتی که ارائه می‌کند، پتانسیل این را دارد که به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های میان‌رده فعلی بازار تبدیل شود.

 

جمع‌بندی

مزایا:
طراحی زیبا، خوش‌دست بودن، نمایشگر باکیفیت، دوربین‌های متنوع، باتری قدرتمند
معایب:
گرم شدن در هنگام پردازش‌های سنگین، عملکرد نه‌چندان مناسب دوربین در عکاسی شب (پیش از ارائه آپدیت Night Mode)
امتیاز:
98.9سخت افزار9.4صفحه نمایش8.7دوربین8.8صدا9.2طراحی9.3باتری9ارزش خرید
پیشنهاد سخت‌افزار:
گلکسی A50 سامسونگ یک گوشی میان‌رده با امکانات قابل قبول برای استفاده روزمره و کاربری معمول است. این گوشی انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که به‌دنبال یک گوشی میان‌رده با قابلیت‌های خوب از برند سامسونگ هستند.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار