کد خبر: ۲۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۰ تير ۱۳۹۸ - 2019 July 01
برای شناسایی بهترین محل برای فرود سفینه فضایی در کره ماه و کاهش خطر‌های احتمالی، رباتی پیشرفته پیش از انسان‌ها برسطح ماه قدم می‌گذارد.
به گزارش آی تابناک : کارشناسان اعلام کرده‌اند پیش از فرود انسان‌ها برسطح کره ماه در حدود سال‌های دهه ۲۰۲۰ میلادی ابتدا نوعی ماه نورد رباتیک به نام هرکول به کره ماه برای بررسی بهترین منطقه فرود ماه نشین بر سطح کره ماه به زمین می‌نشیند.
 

این ربات ماه نورد به وسیله یک ماه نشین کوچک برسطح کره ماه فرود می‌آید و با استفاده از ابزار‌های تعبیه شده در آن به جمع آوری نمونه از سطح کره ماه می‌پردازد.
 
فضانوردان در ایستگاه فضایی گیت وی که در مدار کره ماه قرار دارد و به دور آن گردش می‌کند می‌توانند به هدایت و کنترل ماه نورد هرکول بپردازند.
 
ساخت ربات ماه نورد به وسیله محققان آژانس فضایی اروپا، کانادا و ژاپن انجام می‌شود و انتظار‌ها بر این است که در اواخر سال ۲۰۲۰ ساخت آن به اتمام برسد.
 
اطلاعات مناطق شناسایی شده وسیله ربات هرکول به پایگاه قمری گیت وی منتقل می‌شود تا فضانوردان بهترین نقطه برای فرود برسطح ماه که حاوی سنگ‌های ارزشمندی، چون رگولیت باشد را انتخاب کنند.
 

کارشناسان در نظر دارند در آینده و طی پرواز‌های سفینه فضایی اوریون ناسا نمونه‌های جمع آوری شده به وسیله ربات هرکول را به زمین برای مطالعه‌های بیشتر منتقل کنند.

هدف ماموریت سفینه فضایی اوریون در کره ماه

ماموریت سفینه فضایی اوریون بخشی از برنامه سفر انسان به کره ماه به نام آرتمیس است که بنا برپیش بینی‌ها درسال ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.
 

به گفته محققان کلیه مراحل برداشت نمونه از کره ماه، انتقال به سفینه اوریون و ارسال نمونه‌ها به زمین کاملاً رباتیک انجام خواهد شد و ربات هرکول نقش منحصربه فردی برای سفرانسان به کره ماه خواهد داشت.


منبع:Space
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار