کد خبر: ۲۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 30
ایده استفاده از پردازنده‌های ARM در لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی به هیچ عنوان جدید نیست ولی تا به حال تنها در دنیای ویندوز و لینوکس در مورد آنها صحبت شده بود. به نظر اپل نیز قصد دارد استفاده از این پردازنده‌ها را مورد آزمون قرار داده و محصولات با ویژگی‌های بسیار جذابی را روانه بازار کند.

به گزارش آی تابناک : به صورت کلی این که از پردازنده‌های ساخت ARM در یک محصول استفاده شود می‌تواند به عملکرد و رویکرد هدف آن بستگی داشته باشد.

شاید تا پیش از این بسیاری از شرکت‌ها عدم توانایی ارائه قدرت پردازشی لازم برای استفاده در سطح ابزارهای تجاری و اداری مانند لپ‌تاپ‌ها را عامل اصلی امتناع از به کاربردن آن در این محصولات می‌دانستند ولی در حال حاضر این پردازنده‌ها به سطحی از ارائه توان پردازشی رسیده‌اند که دیگر نمی‌توان آنها را برای اجرای برنامه‌های نسبتاً سنگین، ضعیف تلقی کرد.

پیش از این نیز بارها خبرهایی مبنی بر طرح داخلی شرکت اپل برای ساخت مک‌بوک‌های بر پایه ARM شنیده شده بود ولی هیچ گاه به اندازه امروز به صورت عملی، شاهد حرکتی از سوی اپل برای تحقق آن نبوده‌ایم.

با این وجود شرکت اپل در حرکتی مهم، آقای مایک فیلیپو، یکی از طراحان ارشد معماری سیستم و پردازنده شرکت ARM را به استخدام خود درآورده است. بررسی پروفایل LinkedIn ایشان نشان می‌دهد که آقای فیلیپو از ابتدای ماه گذشته میلادی کار خود را در شرکت اپل آغاز نموده است.

macbook18.jpg
تلفیق نرم‌افزارهای دستگاه‌های آیپد و مک‌بوک در آینده‌ای نزدیک ممکن خواهد بود

در این حالت اپل می‌تواند به صورت منظم‌تری نسبت به گذشته در زمینه طراحی پردازنده بر پایه ARM اختصاصی خود برای استفاده در لپ‌تاپ‌های آینده شرکت استفاده کند. این محصولات می‌توانند نسبت به مک‌بوک‌های فعلی که از پردازنده‌های شرکت اینتل در آنها استفاده شده، عملکرد بسیار بهتری در مدیریت توان مصرفی داشته باشند.

پیش از این نیز شایعاتی مبنی بر یکپارچه‌سازی برنامه‌ها برای اجرای روی آیفون، آیپد و مک اعلام شده بود و شاید بتوان آن را نیز به نوعی در جهت نیل به اهداف اپل در این زمینه در نظر گرفت.

یکی دیگر از مواردی که با استفاده از پردازنده‌های بر پایه ARM قابل حصول خواهد بود توانایی استفاده از سیم‌کارت و ارتباط سلولی به صورت کارآمدتر و بهینه‌تر است. در حال حاضر اگر کاربر اپلی نیاز به استفاده از سیم‌کارت و اینترنت سلولی همراه با مک‌بوک خود داشته باشد باید هزینه بسیار گزافی را برای خرید دانگل‌های سیم‌کارت سازگار با مک بپردازد ولی در آینده این مشکل به صورت کامل با چیپست‌هایی بر پایه ARM شرکت مرتفع خواهد شد.

تا به این لحظه شرکت اپل اظهار نظر رسمی در این مورد نداشته و نمی‌توانیم برنامه‌های بعدی شرکت را مورد بررسی قرار دهیم ولی شاید زمان زیادی طول نکشد که اپل در کنار دیگر شرکت‌های بزرگ در حوزه لپ‌تاپ، از اولین محصولات خود بر پایه ARM رونمایی کند.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار