کد خبر: ۲۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۰۶ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 27
مایکروسافت به جهت رقابت و ایجاد امنیت بالاتر در کمپانی، استفاده از برخی اپلیکیشن‌های رقیب را به صورت درون‌سازمانی ممنوع اعلام کرده است. همچنین استفاده از تعدادی از آنها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

به گزارش آی تابناک : مایکروسافت استفاده از نسخه رایگان Slack را برای کارکنانش که بیش از 100،000 نفر هستند ممنوع کرده است. GeekWire گزارش می‌دهد که مایکروسافت لیستی از برنامه‌ها و سرویس‌های ممنوعه را ارائه می‌دهد و حتی خدمات وب Amazon Web Services (AWS) و Google Docs برای استفاده در داخل شرکت ممنوع شده‌اند. با این وجود، ممنوعیت اسلک در درجه اول توسط تیم سازنده Teams مایکروسافت هدایت نمی‌شود. بارها گزارش شده است که مایکروسافت در مورد جنبه‌های امنیتی نسخه رایگان Slack و Slack Plus نگران است. یک نهاد داخلی وضعیت را توضیح می‌دهد:

lack Free، Slack Standard و Slack Plus نسخه‌هایی هستند که کنترل‌های مورد نیاز را به درستی برای حفاظت از مالکیت معنوی مایکروسافت (IP) ندارند. کاربران موجود این راه حل‌ها باید تاریخچه چت و فایل‌های مربوط به کسب و کار مایکروسافت را به Teams مایکروسافت مهاجرت دهند، که ویژگی‌های مشابه و یکپارچگی با برنامه‌های آفیس 365، تماس و عملکرد ملاقات را دارد. اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی‌های اضافی که Teams می‌تواند برای گروه کاری شما ارائه دهد وجود دارد. نسخه Slack Enterprise Grid مطابق با نیازهای امنیتی مایکروسافت است. با این حال، ما از استفاده از Teams مایکروسافت به جای یک نرم‌افزار رقیب استقبال و حمایت می‌کنیم.

Slack Enterprise Grid تنها نسخه مورد تایید برای استفاده است

این بدان معنا است که کارکنان می‌توانند از Slack Enterprise Grid استفاده کنند، اما با توجه به هزینه‌های مربوط به آن، احتمال بیشتری دارد که اکثر گروه‌های مایکروسافت از گزینه ترجیحی مایکروسافت Teams استفاده کنند. استفاده از AWS و Google Docs  برای استفاده کارکنان نیاز به "توجیه کسب و کار” دارد و حتی پیشنهاد شده است GitHub که متعلق به مایکروسافت برای "انواع اطلاعات، مشخصات یا کد بسیار محرمانه” استفاده نشود.

مایکروسافت همچنین Grammarly را در داخل شرکت ممنوع کرده است، که یک برنامه نوشتن و کنترل گرامری است که می‌تواند هر ضربه روی صفحه کلید را کنترل کند. "افزونه‌های Grammarly Office و مرورگرها نباید در شبکه مایکروسافت استفاده شوند، زیرا آنها می‌توانند در محتویات ایمیل و اسناد دسترسی به حقوق مدیریت اطلاعات (IRM) اقدام به جاسوسی کنند”. این اطلاعات طبق لیست نشت شده است.

لیست ممنوع اعلام شده مایکروسافت در رابطه با محتویات امنیتی حساس بسیار عاقلانه به نظر می‌رسد. اما کارکنان هنوز هم باید از این خدمات رقابتی استفاده کنند تا محصولات خودشان را گسترش دهند و بازار گسترده‌تری را درک کنند. این بخش مهمی از توجیه هر کسب و کار برای دسترسی به خدمات مانند AWS یا Google Docs است.

مایکروسافت به شدت با Slack رقابت می‌کند، اما این سرویس پیام رسانی به تازگی برنامه‌ها و ادغام‌هایی را برای Slack و Office 365 به جهت پر کردن شکاف ارائه داده است. مایکروسافت نسخه رایگان خود را از Teams برای رقابت با Slack در اوایل سال جاری، فقط چند هفته بعد از معرفی ویژگی‌های جدید کنفرانس جدید خلاقانه برای رقیب Slack خود راه‌اندازی کرد.

این تصمیمات تا حد بسیار زیادی برای برطرف کردن نیازهای امنیتی است که یک شرکت به بزرگی مایکروسافت به آن نیاز دارد. اما اینکه تا چه حد رقابت در نظر گرفته شده است نامعلوم است. نظر شما در این باره چیست؟



منبع : ورج 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار