کد خبر: ۲۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۴ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 25
همان‌طور که می دانید، دیگر هواوی امکان استفاده از پردازنده‌های اینتل و سیستم عامل ویندوز مایکروسافت را در لپ تاپ‌های خود ندارد، به همین دلیل این برند چینی ناچار شده معرفی لپ تاپ‌های جدید را خود را برای مدت نامشخصی به تعویق بیندازد. حالا مایکروسافت و اینتل بر سر خط آمده‌اند و خطاب به دارندگان لپ تاپ‌های فعلی هواوی بیانیه صادر کرده‌اند.
به گزارش آی تابناک : در یک خبر خوب برای دارندگان لپ تاپ‌های هواوی، مایکروسافت و اینتل تأیید کرده‌اند هر دو به ارائه آپدیت‌های امنیتی ضروری برای لپ تاپ‌های هواوی که در آنها از پردازنده‌های اینتل با سیستم عامل ویندوز استفاده شده است، ادامه می‌دهند. مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرده، بررسی‌ها نشان داده آنها ممکن است علی رغم تحریم هواوی از سوی دولت ایالات متحده، قادر باشند به ارائه آپدیت‌های ویندوز برای لپ تاپ‌های هواوی ادامه دهند. در واقع از نگاه مایکروسافت، مانع قانونی برای این کار وجود ندارد.

اینتل نیز تأیید کرده آنها به ارائه درایورها و آپدیت‌ها برای محصولات هواوی مجهز به تراشه‌های ساخت این کمپانی ادامه می‌دهند. با این حال برخلاف مایکروسافت، خبری از بیانیه رسمی اینتل در این باره نیست.

این خبر می‌تواند نگرانی دارندگان لپ تاپ موفق Matebook X Pro هواوی را نسبت به تداوم پشتیبانی برطرف کند. حالا آنها می‌توانند با خیال آسوده‌تری از لپ تاپ خود استفاده کنند و نگران وصله‌ها و درایورهای جدید نباشند.

ماه می‌گذشته دونالد ترامپ در قالب یک فرمان ریاست جمهوری، کمپانی‌های آمریکایی را از همکاری با هواوی منع کرد که باعث نگرانی دارندگان محصولات فعلی این برند چینی شد. آنها نگران بودند که وصله‌های امنیتی و آپدیت‌های جدید را دریافت نکنند اما حالا می دانیم دست کم وصله‌های امنیتی را دریافت می‌کنند. همچنین سازندگان قطعات آمریکایی و مایکروسافت به ارائه آپدیت‌های نرم افزاری ادامه می‌دهند.



منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار