کد خبر: ۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 12
فناوری هیبریدی این خودرو چیز جدیدی نیست و بسیاری دیگر از خودروها نیز از آن برخوردارند؛ اما آن‌چه آن را متمایز می‌سازد این است که این خودرو بر خلاف مدل‌های مشابه در هنگام رانندگی تفاوت چندانی با یک خودروی تمام بنزینی ندارد.
محصول جدید شورلت: یک هیبرید با کیفیت سواری بالا


حامد عسگری-آ‌ی‌تابناک: فرض کنید یک خودروی الکتریکی خریداری کرده و قصد دارید که مسافت نسبتاً طولانی را با آن طی کنید. احتمالاً این برای شما مشکل‌ساز خواهد بود. چرا که خودروهای الکتریکی کامل، به اصطلاح plug-in توانایی محدودی برای تأمین انرژی دارند و معمولاً توانایی ذخیرۀ انرژی در باتری‌های خود را برای مسافت‌های کمتر از 50 مایل دارا هستند. همچنین، شارژ مجدد باتری در این خودروها زمان زیادی طول می‌کشد. اما خودروهای هیبریدی که به اصطلاح EV/Petroleum هستند این مشکل را ندارند و از یک موتور بنزینی سود می‌برند که با انرژی بسیار پایینی کار کرده و ضمن کمک به موتور الکتریکی برای تولید نیروی محرکه چرخ‌ها ، باتری‌های آن‌ را هم در زمانی که خالی شده باشند شارژ می‌کند.

شورلت 2016 Chevy Volt 2016 یکی از این خودروهاست؛ بنابراین، فناوری هیبریدی این خودرو چیز جدیدی نیست و بسیاری دیگر از خودروها نیز از آن برخوردارند؛ اما آن‌چه آن را متمایز می‌سازد این است که این خودرو بر خلاف مدل‌های مشابه در هنگام رانندگی تفاوت چندانی با یک خودروی تمام بنزینی ندارد.

محصول جدید شورلت: یک هیبرید با کیفیت سواری بالا


شوی ولت 2016 عملکردی مانند هر سدان میان‌ردۀ دیگر دارد. در واقع اگر به خاطر نشان الکتریسیته در عقب آن نبود، دیگر رانندگان به دشواری متوجه الکتریکی بودن خودروی شما می‌شدند؛ البته این شامل شما به عنوان رانندۀ خودرو نمی‌شود که قادر هستید قبل از شارژ تا 53 مایل با انرژی باتری‌های برقی خودرو به حرکت ادامه دهید.

این همان نقطۀ قوت این خودرو است و باتری‌های نیرومند آن کمک می‌کنند بدون نیاز به فشار دادن دکمۀ بنزین آن هر روز از محل کار به خانه بروید. در صورتی که مسیر طولانی‌تری هم در پیش رو داشتید اصلا نیازی نیست نگران باشید؛ بنزین همیشه در باک خودروی شما به اندازۀ کافی وجود دارد تا شما را به مقصد برساند.

زمانی که پشت فرمان هستید، شتاب گرفتن پرسرو صدا، فرمان نسبتاً سفت و کف پایین خودرو حسی شبیه به راندن یک خودروی اسپرت را در بزرگراه به شما می‌دهد. هرچند این خودرو در یک مسابقۀ سرعت برندۀ جایزه نخواهد شد، اما بر خلاف بیشتر خودروهای الکتریکی، حس راندن یک جعبۀ بی سر و صدا بر روی چهار چرخ را هم ندارد.

هرچند طراحی خارجی این خودرو زیاد شبیه به خودرهایی که از آینده آمده‌اند نیست، اما طراحی داخلی شما را کاملاً متوجه می‌سازد که با یک تکنو-شورلت روبه رو هستید. کنسول وسط آن با یک طراحی مدرن، نمایشگر بزرگی را در بر می‌گیرد که اطلاعات زیادی از جمله جهت‌ها، مصرف انرژی، موسیقی در حال پخش و غیره را به نمایش می‌گذارد. داشبرد هم به صورت دایره‌ای طراحی شده و اطلاعاتی مانند میزان باقی‌مانده از شارژ باتری و بنزین را بر مبنای سرعت آن لحظه مشخص می‌سازد. همچنینف این قسمت از خودرو جایی است که شما با یکی از پیشرفته‌ترین امکانات روز این صنعت ارتباط برقرار می‌کنید و آن سرویس خودروی اپل، موسوم به CarPlay است. همچنین، شما می‌توانید از سرویس‌هایی استفاده کنید که عادت‌های رانندگی شما را تحلیل کرده و بر آن اساس، توصیه‌هایی را برای ایمنی بیشتر و مصرف کمتر به شما عرضه می‌کند.

محصول جدید شورلت: یک هیبرید با کیفیت سواری بالا


در هر حال، این خودروی 25.720 دلاری (7.500 دلار آن بابت مالیات است) برای دو دسته از مردم مناسب است؛ خوره‌های اطلاعات که دوست دارند هرچیزی را به شکل عدد و رقم و تحلیل وآمار ببینند و کسانی که می‌خواهند پول بیشتری بابت بنزین صرفه جویی کرده و همزمان نسبت به محیط زیست، حس بهتری داشته باشند.

قیمت شوی 2016 زیاد بالاتر از تویوتا کمری یا هوندا آکورد نیست؛ در مقابل، رانندگی با آن جذاب‌تر از اغلب خودروهای هیبریدی مشابه است. در حقیقت، محصول جدید شورلت یک خودروی معمولی است که طعمی از آینده به همراه دارد.

منبع: انگجت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار