کد خبر: ۲۴۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۰۳ تير ۱۳۹۸ - 2019 June 24
کمپانی SK Hynix از eSSD یا حافظه تجاری جدید خود رونمایی کرد، این حافظه که از TLC 3D NAND هفتاد و دو لایه بهره می‌برد، از نظر قدرت و کیفیت سرویس دهی جزو بهترین نمونه‌ است.

به گزارش آی تابناک : این محصول از کنترلر NVMe تولید خود شرکت به همراهی 3D NAND هفتاد و دو لایه استفاده می‌کند. با عرضه چنین محصولی SK Hynix خود را به عنوان یک تولید کننده حافظه که طراحی، توسعه و تولید انبوه تمام قطعات کلیدی را بر عهده دارد معرفی خواهد کرد، قطعاتی مانند NAND و کنترلر DRAM که در دل شرکت تولید شده و نه تنها در قسمت مصرف کننده بلکه بخش تجاری را نیز پوشش خواهد داد.

در همین حال مقدار توان مصرفی دیتاسنترها به یک نگرانی مهم برای آنها تبدیل شده، زیرا شاهد افزایش تقاضا برای آنها در بخش ابری، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستیم. انتظار می‌رود دیتاسنترها در سال 2025 نزدیک به یک پنجم مصرف انرژی جهان را به خود اختصاص دهند، به همین منظور قطعات کم مصرف که بتوانند بازدهی بیشتری داشته باشند موضوع مهمی برای آنهاست. NVMe SSD جدید بازار میان رده eSSD یا تجاری را با عملکرد، مصرف و قیمت بهینه هدف قرار داده است. با رابط هشت کاناله NAND که می‌توان حجم کلی تا 4 ترابایت برای فرم فاکتور M.2 و تا 8 ترابایت برای U.2 فراهم کند. میزان سرعت خواندن ترتیبی به 3.2 گیگابایت بر ثانیه و همچنین نوشتن تصادفی 160K IOPS اندازه گیری می‌شود در حالیکه مصرف تنها 14 وات یا کمتر خواهد بود. در مقایسه با eSSD هفتاد و دو لایه 256Gb 3D NAND که در ماه آگِست 2018 معرفی شد، مدل جدید خواندن متوالی را تا 30 درصد و نوشتن تصادفی را تا 70 درصد در حجم یکسان و فرم فاکتور یکسان بهبود داده. این مدل از هر دو نرم افزارهای برپایه خواندن (Read) و ترکیبی پشتیبانی می‌کند که در دیتاسنترهای اینترنت، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین یا زیرساخت دسکتاپ مجازی حضور دارند.

 SK Hynix و رونمایی از SSD تجاری جدید این شرکت

با این محصول SK Hynix به دنبال دست یابی به رتبه‌های بالای بازار eSSD خواهد بود که در حال انتقال از حافظه‌های ذخیره سازی SATA به NVMe است. مدل جدید در نیمه دوم 2019 به تولید انبوه می‌رسد و توسط ارائه دهندگان معتبر سرویس ابری و سازندگان سرور مورد تایید قرار گرفته. همچنین این کمپانی در نظر دارد یک مدل 16 ترابایتی eSSD با استفاده از 4D NAND نود و شش لایه تا پایان امسال معرفی کند و سال بعد نیز تولید انبوه آن را به انجام برساند.



منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار