کد خبر: ۲۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 20
مدتی پیش بود که مایکروسافت نسخه‌ی واقعیت افزوده‌ی بازی محبوب Minecraft را موسوم به Minecraft Earth معرفی کرد. پس از آن بسیاری از افراد و وب‌سایت‌ها به اشتباه آن را با Pokémon Go مقایسه کردند. اکنون در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که چرا محصول جدید مایکروسافت از اثر شرکت Niantic متفاوت است.

به گزارش آی تابناک : همانند رقیب، برای اجرای دستاورد جدید استودیو Mojang به تلفن‌های همراه نیاز خواهید داشت و البته که اجزای دیجیتالی روی محیط فیزیکی ظاهر خواهند شد. پس تفاوت در چیست؟ باید به شما بگوییم که این ماهیت فناوری واقعیت افزوده است! مقالات و مطالب زیادی در رابطه با شباهت این دو بازی نوشته شده است که به مقایسه‌ی آن‌ها می‌پردازند. اما من نظر متفاوتی دارم و فکر می‌کنم که این دو دارای تفاوت‌های اساسی هستند.

Pokémon Go بر اساس اطلاعات مکانی کار می‌کند، به صورتی که کاربر مجبور است بین نقاط مکانی مختلف جابه‌جا شود تا موجودات بیشتری را جمع آوری کند و در تیم خود بجنگد. قطعاً قادر هستید تا بازی را از منزل خود شروع کنید، البته اگر بتوانید باشگاه یا نقطه‌ی عطفی در نزدیکی خود پیدا کنید. اما خوب ایده‌ی اصلی آن شکار هیولاهای طبیعی در دنیای واقعی است. با اعتراف کنیم که این بازی به هنگام عرضه، در نوع خود انقلابی بود. هم توسعه دهندگان و هم بازیکنان از ایده‌ی بازی که در هر جایی بتوان با آن سرگرم شد، غافلگیر شده بودند. حتی می‌شد برای بهبود سلامت روای افراد از آن بهره گرفت. اگر صادق باشیم، باید بگوییم که Pokémon Go فرمول AR روی موبایل را به اثبات رسوند و راه را برای سایر استودیوها هموار کرد.

خب، اجازه دهید اندکی هم در مورد Minecraft Earth صحبت کنیم. این بازی نیز معرف حالتی است که شما را از منزل خود بیرون بکشاند. اما این دلیل نمی‌شود که نتوانید در هرجایی و هرزمانی به بازی کردن بپردازید. بلوک‌های درون بازی درست آن‌ جایی ظاهر می‌شوند که کاربر تصمیم می‌گیرد تا بازی را اجرا کند. فرقی نمی‌کند که در خانه باشد یا در یک مکان عمومی. همه‌ی این موارد برای ایجاد پیوستگی بین Build Plates استفاده می‌شوند تا با استفاده از وسایل موجود و اتصالات سفارشی به ساخت و ساز بپردازید. درست همانند نسخه‌‌ی اصلی بازی. اگر می‌خواهید تا نسخه‌ی واقعیت افزوده از Minecraft را تجربه کنید، زمین آماده است!

البته این تمام ماجرا نیست. Minecraft Earth، دنیای واقعی ما را به محیطی ساخته شده از بلوک‌ها تبدیل می‌کند.مکعب‌هایی که چالش‌های فراوان بین آن‌ها نهفته است. این بازی از بازیکنان می‌خواهد تا کنار هم کار کنند و سازه‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند (با یک لمس ساده می‌توانید دوست خود را به دنیای دیجیتالی که ساخته‌اید دعوت کنید). شما در این بازی با یک ماجراجویی جدید روبرو می‌شوید که کنار دوست خود می‌توانید منابع بیشتری را به اصطلاح ماین کنید و به اشتراک بگذارید.پایه و اساس Minecraft Earth آزادی به همراه خلاقیت و همکاری کردن است، نه گرفتن و جنگیدن با صدها هیولای عجیب و وحشت زده.

Jesse Merriam، تهیه کننده اجرایی پروژه‌ی Minecraft Earth می‌گوید :

من فکر می‌کنم که هر دوی ما یک نقشه داریم. اما خب Minecraft Earth مطلقاً بر تجربه‌ی واقعیت افزوده بنا شده است. هیچ نسخه‌ی غیر AR از این بازی وجود ندارد و من هم چنین چیزی را قبلاً ندیده‌ام. این بازی در درجه‌ی اول به فناوری واقعیت افزوده متکی است، موقعیت مکانی و یک نقشه در درجات بعدی احساس می‌شوند. برای افرادی که در موردش چیزی نشنیده‌اند باید بگویم که با چیزی شبیه به رقبا، اما بسیار متفاوت روبرو هستیم.

هیچ‌کس نمی‌گوید که Minecraft Earth و Pokémon Go دو بازی کاملاً مشابه هستند. آن‌ها فقط در یک سبک مشترک دسته بندی می‌شوند و آن چیزی جز -مبتنی بر مکان و AR- نیست. اما فقط همین. بعد از تجربه‌ی ۱۵ دقیقه‌ای از نسخه‌ی دموی این بازی به همراه چند نفر دیگر، همه‌ی ما به موبایل و تبلت‌های خود گره خوردیم در حالی که قلعه‌ی درون بازی زیر پاهایمان سبز شد. من به جرأت می‌توانم بگویم که این تجربه بی‌نظیر بود. چیزی که اصلاً از Pokémon Go در ذهن من نماند.هر چه قدرت پردازشی موبایل‌ها بیش‌تر می‌شود، کمپانی‌های بیشتری وارد عرصه‌ی واقعیت افزوده مبتنی بر مکان می‌شوند. این بزرگترین مشکلی است که شرکت‌ها با آن دست و پنجه نرم خواهد کرد. Minecraft Earth آخرین عنوان این دسته بندی نخواهد بود و هر عنوای که بعد از این منتشر شود، باید ابتدا با Pokémon Go مقایسه شود. البته اکنون یک عنوان جدید وجود دارد که به شدت پیش‌بینی می‌شود وارد این ژانر شود و آن Harry Potter: Wizards Unite است. اثری که عمیقاً مبتنی بر عبور و مرور در دنیای فیزیکی است. مطمعناً سازنده باید خود را برای شنیدن انتقادهای فراوان که به صورت ناعادلانه با Pokémon Go مقایسه شود، آماده کند. اما این هم متفاوت است. منتقدان باید دیدگاه‌های خود را محدودتر کنند. نباید از زمان ایده تا هنگام انتشار و انتقاد اثر، جعبه‌ی دلخواه خود را درون هر تجربه قرار دهند.

واقعیت افزوده روی موبایل یک فناوری جدید است و چند سالی طول می‌کشد تا طرز صحبت کردن درباره‌ی آن را یاد بگیریم. این‌که Pokémon Go را به عنوان مرجع قرار دهیم تا به کمک آن Minecraft Earth را معرفی کنیم، منطقی به نظر می‌رسد. اما این‌که بگوییم هر دو عنوان کاملاً مشابه هستند، دور از انصاف است.

شما چه فکری می‌کنید؟


منبع : انگجت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار