کد خبر: ۲۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 16
ویندوز لایت (Windows Lite) همواره ورژن مرموز و دست نیافتنی سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت بوده است، برای سر در آوردن از آن به نظر می‌رسد نیازی به تقلای بیش از این نباشد چرا که به فراموشی سپرده شده است.

به گزارش آی تابناک : در مجموعه‌ایی از توییت‌های Gustave Monce ، که خبرهای ویندوز توسط وی به بیرون درز پیدا می‌کند، وی لیستی از ورژن‌های ویندوز که در حال اجرای سیستم عامل Windows Core هستند را آشکار ساخته، که غیبت لایت در آن مشهود است.

لیست منتشر شده به قرار زیر می‌باشد:

Windows IoTOS (Microsoft.IoTOS)
Windows IoTEdgeOS (Microsoft.IoTEdgeOS)
Holographic (Microsoft.Holographic)
Factory OS (Microsoft.FactoryOS)
Factory OS Holographic (Microsoft.FactoryOSHolographic)
Factory OS Andromeda Device (Microsoft.FactoryOSAndromeda)
WindowsCoreHeadless OS (Microsoft.WindowsCoreHeadless)
Windows Core (Microsoft.WindowsCore)
Hub OS (Microsoft.HubOS)
Andromeda OS (Microsoft.AndromedaOS)
Polaris (Microsoft.Polaris)
ModernPC (Microsoft.ModernPC)

وی تایید کرده که لایت از بین رفته است و می‌گوید:

"من تایید می‌کنم که لایت از بین رفته است.”

در حالی که ممکن است صرفا نام این ورژن از ویندوز از بین رفته باشد، با این حال به نظر می‌رسد احتمالا لایت به ModernPC تغییر نام یافته است، ورژنی از ویندوز که مایکروسافت عنوان کرده امن، قابل انعطاف و به راحتی قابل ارتقا است.

طبق گفته Gustave Monce ، سیستم عامل ModernPC سیستم عامل دو مانیتور لپ تاپ Microsoft Centaurus را نیز جزو از خود کرده و با آن ادغام شده است.

جالب شد، از آنجایی که این دو سیستم عامل به نحوی کاملا متضاد یکدیگرند، یکی برای سهولت استفاده و در حالی که دیگری برای کاربران حرفه‌ایی در نظر گرفته شده بود. هنوز مشخص نیست مایکروسافت چگونه می‌خواهد این تطبیق را به انجام برساند.

علی رقم ناپدید شدن ویندوز لایت، قابل توجه است که آندرومدا (Andromeda) همچنان در لیست دیده می‌شود.

برای شفاف‌سازی در مورد سیستم عامل IoTEdge لازم به ذکر است هیچ ارتباطی با مرورگر اج (Edge) ندارد، اما از قدرت محاسباتی اج استفاده می‌کند، یعنی دستگاه‌های هوشمند اینترنت اشیا قبل از فوروارد داده‌های پردازش شده به سمت ابر، برخی پردازش‌های محلی را انجام می‌دهند.

منبع : mspu

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار