کد خبر: ۲۴۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 11
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به وسیله شرکت‌های دانش بنیان می‌توان به سمت شکوفایی و رشد اقتصادی قدم برداشت.

به گزارش آی تابناک : احد آزادی خواه نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیتشرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان مقدمه‌ای برای تجاری سازی ایده‌ها و اندیشه‌ها هستند؛ امروز ایران در تنگنا و نیازمندی‌هایی قرار دارد که برای برطرف کردن آن‌ها باید از شرکت‌های دانش بنیان و جوانان‌فناور استفاده کرد.

آزادی خواه ادامه داد: به کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌توان از تحریم‌های سخت اقتصادی عبور کرد و مسیر استقلال کشور را هموار ساخت و در این بین بهره بردن از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان یکی از بهترین و کوتاه‌ترین مسیر‌های رشد د این زمینه است.

وی در واکنش به چگونگی ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: به نظر می‌رسد این شرکت‌ها در حوزه‌هایی مانند بهره مندی از منابع انسانی و ایده‌های نو پیشرفت چندان زیادی نداشته‌اند و عملکرد آن‌ها رضایت بخش نبوده است ما باید بتوانیم ایده‌های دانش بنیانی را در کشور تجاری کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در یکی از جلساتی که با وزیر علوم داشتیم بنا شد برنامه‌ای برای حمایت از کشور‌های دانش بنیان، پارک‌های علمی فناوری و مراکز رشد ارائه کند.

تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان با نهاد‌های واسط

آزادی خواه درباره برخی از نهاد‌های ولاسط مانند صندوق‌های خطرپذیر و صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: یکی از نهاد‌های واسط و صندوق‌هایی که می‌تواند به کمک شرکت‌های دانش بنیان اقتصاد کشور را متحول کند، صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بحث تقویت صندوق نوآوری و شکوفایی مورد بررسی قرار گرفت و به دنبال این هستیم این صندوق جایگاه واقعی خود را پیدا کند و بتواند به شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان منجر شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها وسیله شکوفایی کشور و گذر از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد دانش بنیان هستند و باید زمینه فعالیت آن‌ها گسترش یابد.




منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار