کد خبر: ۲۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 02
چندی پیش بود که مایکروسافت بروزرسانی ماه مه 2019 ویندوز 10 را منتشر کرد و با این نسخه مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را به ارمغان آورد. اما یکی از ویژگی‌هایی که تا به امروز از آن حرفی به میان نیامده بود، قابلیتی است که که قطعاً به کمک گیمرهای زیادی می‌آید.
به گزارش آی تابناک : با این به روزرسانی، مایکروسافت نرخ‌های رفرش متغیر را به تنظیمات ویندوز 10 اضافه کرده است. اگر در مورد متغیر بود نرخ رفرش (refresh rate) اطلاع ندارید باید به شما بگوییم که به کمک این قابلیت نرخ رفرش صفحه نمایش در هنگام بازی‌ کردن تغییر می‌کند تا از بریدگی صفحه (screen tearing) جلو گیری کند.

این قابلیت در جدیدترین بازی‌ها وجود دارد اما کم بود آن در بازی‌های قدیمی احساس می‌شود. کاربران می‌توانند این ویژگی را از صفحه‌ی تنظیمات فعال کنند حتی اگر بازی به صورت بومی از این قابلیت پشتیبانی نکند. هدف از اضافه کردن این ویژگی بازی‌های موجود در مایکروسافت استور که از همگام سازی پشتیبانی نمی‌کنند می‌باشد.

مایکروسافت در این باره می‌گوید:

هدف ما از فعال کردن نرخ رفرش متغییر، کاهش بریدگی صفحه و اعمال شدن نرخ فریم بالاتر در بازی‌‌هایی است که به طور بومی از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند. برای مشاهده‌ی تغییرات، ممکن است که به راه اندازی مجدد بازی نیاز داشته باشید.

متاسفانه این قابلیت برای کارت گرافیک‌های Nvidia در دسترس نیست و اگر شما از دستگاهی با این کارت گرافیک استفاده می‌کنید، آن را در تنظیمات نخواهید دید. اما سایر کاربران می‌توانند با مراجعه به صفحه‌ی تنظیمات گرافیک در تنظیمات ویندوز، آن را فعال کنند. توجه داشته باشید که این ویژگی به صورت پیش‌فرض فعال نیست و اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید باید به صورت دستی نسبت به فعال کردن آن اقدام کنید.

نظر شما چیست؟




منبع : mspu 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار