کد خبر: ۲۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۶ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 01
ناسا با سه شرکت خصوصی قراردادهایی امضا کرده تا محموله های مختلفی را به ماه ارسال کنند و زمینه را برای فرود فضانوردان در ماه فراهم کنند.
به گزارش آی تابناک : ناسا یک گام به بازگشت به ماه نزدیک تر شده است. این سازمان سه شرکت را به عنوان شرکای تجاری خود برای ارایه خدمات فرود در ماه انتخاب کرده است. هرکدام از این شرکت‌ها مأموریت‌های علمی و فناوری مختلفی را به عنوان بخشی از پروژه برعهده می‌گیرند.

نخستین شرکت انتخاب شدهOrbitBeyond نام دارد و طبق قراردادی ۹۷ میلیون دلاری قرار است تا سپتامبر ۲۰۲۰ میلادی ۴ محموله را به منطقه Mare Imbrium در ماه ببرد.

شرکتAstrobotic نیز قراردادی ۷۹.۵ میلیون دلاری با ناسا امضا کرده و باید تا جولای ۲۰۲۱ میلادی ۱۴ محموله به دهانهLacus Mortis ببرد. از سوی دیگر شرکتIntuitive Machines نیز طبق قرارداد ۷۷ میلیون دلاری با ناسا در بازه زمانی مشابه ۵محموله به منطقهOceanus Procellarum یا نقطه تاریک می‌رساند.

هر یک از شرکای ناسا وظیفه دارند تمام بخش های ماموریت های محوله را به طور کامل انجام دهند. همچنین هر یک از این شرکت‌ها پیشنهاد کرده اند محموله های خاصی را به ماه ارسال کنند. اما در نهایت ناسا تا قبل از اتمام تابستان درباره محموله های هر شرکت تصمیم می گیرد.

به گفته کارشناسان طی این ماموریت ها فعالیت های مختلفی برای شناسایی مکان فرود لندر ماه و بررسی اشعه های ماه انجام می شود.

به هرحال این قراردادها آغاز شراکت ناسا با شرکت های خصوصی است. سازمان فضایی آمریکا تصمیم دارد ماموریت‌های مشترک بیشتری انجام دهد. هم اکنون نیز ناسا با بلواوریجین و اسپیس ایکس قراردادهایی برای انجام ماموریت دارد.




منبع : انگجت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار