کد خبر: ۲۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 09
سامسونگ اخیرا اقدام به رونمایی از بزرگترین حافظه SSD دنیا با ظرفیت 16 ترابایت کرده است، اما گویا Seagate رقابت را در حوزه ای دیگر به پیش میبرد. به جای ارتقای حافظه این شرکت اکنون از یک نوع حافظه SSD رونمایی کرده است که به عنوان سریع ترین نمونه در دنیا شناخته میشود.

سامسونگ اخیرا اقدام به رونمایی از بزرگترین حافظه
SSD دنیا با ظرفیت 16 ترابایت کرده است، اما گویا Seagate رقابت را در حوزه ای دیگر به پیش میبرد. به جای ارتقای حافظه این شرکت اکنون از یک نوع حافظه SSD رونمایی کرده است که به عنوان سریع ترین نمونه در دنیا شناخته میشود.

این حافظه که سرعتی برابر با 10 گیگابایت در ثانیه را دارد قرار است امپراتوری Seagate را در کسب و کارهای جدی به ویژه سرور هایی که نیاز به تبادل سریع اطلاعات دارند گسترش دهد.

این در حالی است ک اگر به خاطر بهای گران آنها نسبت به حافظه های HDD نبود، تا کنون بارها این حافظه ها به خاطر عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر خود جایگزین حافظه های HDD شده بودند. البته طی یکسال گذشته علیرغم بهینه سازی تکنولوژی های به کار گرفته شده در این نوع از حافظه – از جمله ارتقای ظرفیت– بهای SSD ها نیز تا حدی کاهش پیدا کرده است.

اما در این میان موضوع تنها بر سر ارتقای ظرفیت نیست. بلکه دسترسی سریع تر به داده ها و همچنین توان خواندن و نوشتن سریع از آنها اهمیت به سزایی یافته است. بر همین اساس اکنون حافظه SSD طراحی کرده است که 4 گیگابایت بر ثانیه سریع تر از سریع ترین نمونه موجود در بازار است.

این حافظه قرار است طی مراسمی در Open Compute Project در کالیفرنیا رونمایی شود و هنوز در مورد قیمت آن اطلاعاتی در دسترس نیست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار