تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 30
شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و توئیتر بار دیگر از حذف هزارها حساب جعلی منتسب به کاربران ایرانی خبر دادند. فیسبوک ادعا کرده است که این حساب‌های مسدود شده متعلق به ارتش سایبری ایران بوده است. این در حالیست که توئیتر هم تعدادی از حساب‌های جعلی منتسب به ایران را به دلایلی مشابه از دسترس خارج کرده است.
به گزارش آی تابناک : آمده است که ده‌ها حساب جعلی، صفحه‌های شخصی و گروه‌های مشکوک که متعلق به ایران بودند، حذف شدند. البته این اولین باری نیست که شبکه‎های اجتماعی فیسبوک و توئیتر دست به چنین حرکتی می‌زنند.  این شبکه اجتماعی در ماه ژانویه سال 2019 نیز حدود 365 حساب کاربری جعلی، صدها صفحه مشکوک در فیسبوک و همچنین حسا‌ب‌های کاربری اینستاگرامی وابسته به ایران را مسدود کرده است.

چند هزار حساب توئیتری از دسترس خارج شد
اما طبق اعلام مسئولان فیسبوک این بار 51 حساب جعلی، 36 صفحه و هفت گروه در فیسبوک و 3 حساب در اینستاگرام مسدود شده‌اند. در گزارشی مشابه و به نقل از یک خبرگزاری فرانسوی حدود 2800 حساب کاربری مشکوک هم در شبکه اجتماعی توئیتر حذف شده‌اند. البته ظاهراً توئیتر این حساب‌های جعلی را در اوایل ماه می از دسترس خارج کرده بود، اما به‌تازگی و توسط شرکت امنیت سایبری فایر آی رسانه‌ای شده است.

براساس بیانیه‌ای که توسط رئیس بخش امنیت سایبری شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شده است تعدادی از افراد ناشناس با استفاده از حساب‌های کاربری و صفحه‌های جعلی سعی در فعالیت در امور سیاسی جهان را داشتند. گفته شده است که این حساب‌ها و صفحه‌عا به زبان انگلیسی و عربی فعالیت داشتند و در برخی از آنها مسائلی مربوط به امور سیاسی آمریکا و بریتانیا مطرح شده بود. در هر حال، هنوز مشخص نیست که آیا این حساب‌های جعلی آیا واقعاً در ایران فعال بوده‌اند یا خیر و از آنجاییکه این موضوع با واکنشی از سمت مسئولین داخلی همراه نبود، نمی‌توان با قطعیت درخصوص آن نظر داد.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار