کد خبر: ۲۴۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 29
سامسونگ همواره یکی از بهترین شرکت‌ها در طراحی دوربین برای محصولات رده بالا بوده است و با توجه به ورود پر قدرت ماژول‌های چندگانه به بازار از سوی شرکت‌ها، مسلماً محصول آینده سامسونگ باید ویژگی‌های بسیار جذابی برای کسب محبوبیت بیشتر داشته باشد؛ این محصول همه چیز تمام، گلکسی نوت 10 خواهد بود.

به گزاش آی تابناک : تصویری را منتسب به ساختار پشت بدنه گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ منتشر کرده که اطلاعات زیادی در مورد آن به ما می‌دهد.

در این ساختار که شاید بسیار متفاوت از هر آنچه تا به امروز توسط سامسونگ دیده‌ایم و بیشتر شبیه به محصولات چینی است، از 5 سنسور مختلف برای دوربین دستگاه استفاده خواهد شد که می‌تواند جالب توجه باشد.

note10-cam.jpg

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید ساختار جدید در کنار سه سنسور اصلی، تله فوتو و واید، از دو سنسور ToF و سنسور Flood Illuminator استفاده می‌کند که می‌تواند قابلیت‌های بسیار بیشتری را به دستگاه بدهد.

تا پیش از این سامسونگ از سنسورهای ToF در محصول رده بالای خود یعنی Galaxy S10 5G استفاده کرده بود ولی سنسور Flood Illuminator را در هیچ گوشی گلکسی ندیده بودیم. این سنسور پیش از این توسط اپل در گوشی iPhone X نیز استفاده شده بود که ساختار آن به صورت یک فرستنده گیرنده مادون قرمز با دو فاز است. راهکار این سنسور آن است که ابعاد و فاصله جسم سوژه را برای کسب اطلاعات عمومی از آن استخراج می‌کند و می‌تواند به محاسبات دقیق‌تر همراه با سنسور ToF کمک شایانی بکند.

البته در مورد تصویر بالا یک احتمال هم وجود دارد که سامسونگ به جای قرار دادن ماژول دوربین در سمت چپ بدنه آن را 90 درجه چرخانده و مانند گلکسی اس 10 در وسط گوشی جای دهد چرا که ساختار پیشنهادی توسط منبع منتشر کننده خبر بر اساس ساختار سنسور، رندر شده و ادعایی در خصوص تصویر نهایی بودن آن مطرح نشده است. به هر حال باید ببینیم این ساختار جدید در نهایت چگونه خواهد بود و سامسونگ از مجموعه این 5 سنسور چطور برای بهبود کار دستگاه خود در زمینه دوربین استفاده خواهد کرد.

به هر حال سامسونگ می‌تواند با تولید گوشی گلکسی نوت 10 ساختار دوربین در گوشی‌های هوشمند را یک فاز جلوتر ببرد. پیش از این سامسونگ سنسورهای سری نوت را مشابه سنسورهای همان سال از سری گلکسی اس طراحی می‌کرد ولی به نظر امسال و برای اولین بار این ساختار دستخوش تغییر خواهد شد و خواهیم دید که گلکسی نوت 10 برای آنکه همچنان بسیار جذاب و یک سر و گردن بالاتر در دیگر محصولات از سایر شرکت‌ها باشد، می‌تواند ساختاری متفاوت را مورد استفاده قرار دهد.




منبع : فون آرنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار