کد خبر: ۲۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 29
در جریان نمایشگاه Computex، دل از نسل جدید لپ‌تاپ XPS 13 با پردازنده‌ی نسل دهم اینتل رونمایی کرد. این لپ‌تاپ، نخستین محصول شرکت دل است که از پردازنده‌های Ice Lake اینتل بهره می‌برد.

به گزارش آی تابناک : شرکت دل امرو در جریان نمایشگاه Computex از محصولات متنوعی رونمایی کرد که شاید مهم‌ترین آن‌ها، نسل جدید لپ‌تاپ XPS 13 است. این لپ‌تاپ هیبریدی ۲ در ۱، به جدیدترین پردازنده‌های موبایلی اینتل مجهز شده است و این مهم‌ترین بخش این لپ‌تاپ است؛ زیرا نسل قبلی XPS 13، از پردازنده‌ی ۵ واتی سری Y اینتل بهره می‌برد که مربوط به ۲ سال پیش است. حال که نسل جدید این لپ‌تاپ به پردازنده‌ی نسل دهم اینتل مجهز شده است، باید انتظار عملکرد بسیار خوبی را داشته باشیم.


همان‌طوری که پیش‌تر نیز گفتیم، اینتل هنوز جزئیات مدل‌های جدید پردازنده‌های نسل دهم را منتشر نکرده است؛ اما دل اعلام کرده است که این لپ‌تاپ را در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌کند که به ترتیب از پردازنده‌های Core i3-1005 G1 (با حافظه کَش 4 مگابایتی و فرکانس پردازشی حداکثری ۳.۹ گیگاهرتزی)، پردازنده چهار هسته‌ای Core i5-1035 G1 (با حافظه کَش ۶ مگابایتی و فرکانس پردازشی حداکثری ۳.۷ گیگاهرتزی) و پردازنده‌ی Core i7-1067 G7 (با حافظه کَش ۴ مگابایتی و فرکانس پردازشی حداکثری ۳.۹ گیگاهرتزی) بهره می‌برند.

همچنین دل اعلام کرده که این لپ‌تاپ‌ها با چه نسخه‌ای از ویندوز ۱۰ عرضه می‌شوند. شما می‌توانید این محصول را با ویندوز ۱۰ نسخه Home یا Home Ultra خریداری کنید. نسخه‌ی Home Ultra ویندوز ۱۰، یکسری ویژگی‌های خاص دارد که تقریباً شما را از به‌روزرسانی به نسخه‌ی Pro بی‌نیاز می‌کند.

این لپ‌تاپ، در ضخیم‌ترین ناحیه‌ی خود، تنها ۱۲۹ میلی‌متر ضخامت دارد و در نازک‌ترین قسمت نیز ضخامت آن ۷۱ میلی‌متر است و وزن آن نیز تنها ۱.۳۱ کیلوگرم است. در خصوص درگاه‌های ارتباطی نیز گفته شده است که این محصول به دو درگاه تاندربولت ۳، یک درگاه ورودی کارت microSD و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا مجهز شده است.

از آن‌جایی که این محصول بسیار سبک و نازک است، دل مجبور شده که از کیبورد MagLev استفاده کند. این کیبورد بسیار کم عمق بوده و برای بازخورد بهتر به انگشتان، از آهن‌ربا استفاده می‌کند. به هر حال، گویا نسل دوم این کیبورد‌ها بسیار بهبود یافته است.

همان‌طوری که انتظار می‌رفت، این محصول از نمایشگر بدون لبه‌ی InfinityEdge با رزولوشن 4K بهره می‌برد که نسبت آن اکنون ۱۶:۱۰ است. دلیل این‌که اکنون نسبت نمایشگر اندکی افزایش یافته، این است که بتوان به سادگی از آن در حالت عمودی هیبریدی نیز استفاده کرد. در خصوص حافظه و رم نیز گفته شده که این مدل به ۳۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR4x و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD مجهز شده است.

این محصول به‌زودی در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز از ۹۹۹ دلار شروع می‌شود. اگرچه دل اعلام کرده عرضه‌ی این محصول به‌زودی اتفاق می‌افتد؛ اما با توجه به عرضه‌ی نسل دهم پردازنده‌های اینتل در فصل تعطیلات، نمی‌توان انتظار داشت که این لپ‌تاپ خیلی زودتر عرضه شود.

نظر شما در مورد این لپ‌تاپ چیست؟




منبع : NEOWIN 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار