کد خبر: ۲۴۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 29
در آینده‌ای نه چندان دور میوه‌های برداشت شده از مزرعه‌ها نه با نیروی انسانی بلکه با استفاده از ربات‌های پیشرفته برداشت می‌شوند.
به گزارش آی تابناک : کارشناسان به تازگی موفق به ساخت و توسعه نوعی ربات پیشرفته شده‌اند که برای برداشت میوه‌هایی چون شاه توت و تمشک می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
 
کارشناسان تخمین می‌زنند ربات کشاورز مخصوص چیدن این میوه‌ها می‌تواند روزانه بیش از ۲۵۰۰۰ تمشک و شاه توت از بوته‌ها جدا و در مخزن مخصوص حمل میوه قرار دهد.
 

این ربات دارای ابزار‌هایی مخصوص و حسگر‌هایی ویژه است و می‌تواند بدون آسیب رساندن به میوه یا ساقه آن به آسانی آن را برداشت و بهمخزن حمل میوه انتقال دهد.
 
ربات پیش از برداشت میوه را مورد بررسی از نظر رسیده بودن و ابعاد قرار می‌دهد و آنگاه آن را برداشت می‌کند که کل این فرآیند حدود یک دقیقه به طول می‌انجامد.
 
کارشناسان سازنده قیمت آن را حدود ۷۰۰ هزارپوند برآورد کرده‌اند که در صورت استفاده مستمر در مزرعه‌ها در آینده قیمت آن کاهش خواهد یافت.
 

ساخت این ربات به وسیله محققان دانشگاه پلیموث انگلستان انجام شده است. بنا برآمار‌ها کارگران انسانی دریک روز کاری ۸ ساعته می‌توانند حدود ۱۵۰۰۰ تمشک یا شاه توت را استخراج کنند درحالی این ربات می‌تواند بیش از ۲۵۰۰۰ میوه را بچیند.
 
این ربات دارای ارتفاعی برابر با ۱.۸ متر و بازوی رباتیک و اکنون درگلخانه‌ای آزمایشگاهی در منطقه ساسکس انگلستان مورد ارزیابی قرار گرفته است.
 
با استفاده از حسگر و دوربین‌های سه بعدی و با کمک یادگیری زبان ماشین، ربات میوه رسیده را شناسایی و آن را از ساقه بوته جدا می‌کند.
 
نمونه اصلی ربات سال آینده میلادی تولید می‌شود که دارای ۴ بازو خواهد بود که همزمان به برداشت میوه از بوته‌ها می‌پردازد.
 
به گفته سازندگان ربات‌ها از کار خسته نمی‌شوند و می‌توانند برای ۲۰ ساعت در روز به کار بپردازند و سبب کاهش هزینه کشاورزان برای استخدام نیروی انسانی برای کار می‌شوند.
 
کارشناسان سازنده این ربات در تلاش هستند تا درآینده از آن برای برداشت سایر میوه و سبزیجات استفاده کنند.
 
منبع:The Guardian
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار