کد خبر: ۲۴۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 28
در نهایت کمپانی AMD پس از معرفی پردازنده های EPYC و Ryzen 3000 که طی کنفرانس اختصاصی این شرکت رونمایی شدند، به معرفی نسل جدید GPUهای NAVI پرداخت؛ نخستین مسئله ای که در این میان جلب توجه کرده است، آن است که این معرفی آنطور که انتظار می رفت نبوده و این نشان می دهد که AMD هم در توسعه لیتوگرافی 7 نانومتری برای چند پلتفرم به صورت همزمان دچار مشکلاتی است.

به گزارش آی تابناک : چندی پیش متوجه شدیم که انویدیا از نظر حقوقی به دنبال جلوگیری از نامگذاری مشابه کارت گرافیک های ناوی بوده و حال AMD در حالی کارت گرافیک های خود را رونمایی کرده است که به دلیل 50 سالگی این شرکت، از نامگذاری سری 5000 استفاده کرده است. کارت گرافیک های NAVI از لیتوگرافی 7 نانومتری بهره برده و خانم لیزا سو در توضیح آنها، به موتور Radeon DNA اشاره کرده است که به لطف استفاده از این موتور، در هر سیکل تا 1.25 برابر سریعتر و در ازای هر وات مصرفی نیز 1.5 برابر پرفورمنس بالاتری را به نسبت معماری Vega به نمایش خواهد گذاشت.

کارت گرافیک های ناوی در بهره وری از انرژی و پردازش داده های بیشتر در ازای هر سیکل، عملکرد و بهبودهایی را به نسبت معماری وگا به همراه دارند؛ با این وجود AMD در تلاش است تا چند ویژگی تزریقی خود را در آنها ارائه دهد. به عنوان مثال کارت گرافیک های NAVI اولین کارت گرافیک های جهان با پشتیبانی از اسلات PCIE- 4.0 بوده و اولین سری این کارت گرافیک ها AMD NAVI RX 5700 نام دارد که AMD یکی از آنها را با کارت گرافیک RTX 2070 مقایسه کرده است.

متاسفانه هیچ یک از جزئیات فنی، به جز استفاده از تراشه های GDDR6 از سوی این شرکت ارائه نشده و به گفته ای ام دی کارت گرافیک های AMD NAVI RX 5700 در ماه جولای معرفی خواهند شد. به هر حال انتظار بیشتری از بخش گرافیکی این کنفرانس داشتیم که محقق نشده و این احتمال وجود دارد که باید در انتظار E3 2019 باشیم.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار