کد خبر: ۲۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 28
ایسوس اخیرا چندین ایده جالب برای لپ تاپ‌های اسپورتی که بیش از یک صفحه نمایش دارند، مطرح کرده است. ایسوس در سال گذشته اولین ScreenPad را معرفی کرد، مفهمومی که در برخی از لپ تاپ‌های سال جاری گسترش فراوانی یافته است. اما این شرکت در کامپیوتکس 2019 (Computex 2019) امسال چیزی به مراتب جالب‌تر از اینها در آستین خود داشته است، و لپ تاپ‌های خانواده Zenbook Duo خود را به نمایش گذاشته است، که یک صفحه نمایش بزرگ دوم در بالای صفحه کلید به نام ScreenPad Plus دارند.

به گزارش آی تابناک : به نظر می‌رسد این محصولات، یک تکرار از پروژه Precog سال قبل باشند، که دو صفحه نمایش با سایزی مشابه در هر دو نیمه لپ تاپ نمایان بوده است. اما در عوض خانواده Zenbook Duo صفحه کلید و پد لمسی را حفظ کرده و آنها را به سمت پایین نزدیک به کاربر عرضه داشته است. در بالای آنها یک صفحه نمایش دوم با پهنایی مشابه وجود دارد، اما نصف ارتفاع صفحه نمایش اصلی را داراست.

این صفحه تنها نرم افزار سفارشی ایسوس را اجرا نمی‌کند، درعوض می‌تواند به عنوان یک صفحه نمایش دیگر برای فضای کاری ویندوز 10 شما استفاده شود. تراکم پیکسلی مشابه صفحه نمایش اصلی دارد، بنابراین می‌توانید بدون اختلال بصری زیاد پنجره‌ها را بین این دو صفحه نمایش حرکت دهید. صفحه نمایش دوم می‌تواند در سناریوهای گوناگون برای عملکردهای چند وظیفه‌ایی استفاده شود مانند مرور وب، در حالی که در صفحه دوم ویدیویی در حال پخش است، و یا تایپ یک سند بر روی یک صفحه و از صفحه دیگر برای مرجع استفاده کنید و مواردی مانند آن. تعدادی نرم افزار ایسوس در اینجا وجود دارد، از جمله یک راه‌انداز سریع اپلیکیشن و یک ویژگی که به شما اجازه می‌دهد تا سه اپلیکیشن را کنار یکدیگر پهلو به پهلو قرار دهید در حالی که ویندوز 10 تنها می‌تواند دو اپلیکیشن را به صورت افقی جدا کند (هرچند می‌توانید صفحه را به چهار ناحیه تقسیم کنید).

هر دو صفحه نمایش اصلی و ScreenPad Plus از حالت لمسی پشتیبانی می‌کنند. در Zenbook Duo Pro ، هر دو پنل دارای رزولوشن 4K هستند، هر چند به طور طبیعی صفحه پایینی زیاد بلند نیست. نقطه ضعف دستگاه اینجاست که صفحه نمایش اصلی از OLED استفاده می‌کند و روکشی براق دارد، در حالی که صفحه پایینی LCD است و از روکشی مات استفاده می‌کند. اگر یکدستی برای شما اهمیت دارد، Zenbook Duo کوچکتر از پنل‌های مات LCD برای هر دو صفحه نمایش استفاده می‌کند، و نقطه ضعف این یکی اینجاست که این صفحه نمایش ها فقط Full HD هستند.

در مورد سایز صفحه‌ها، Zenbook Duo Pro  قطر صفحه نمایش اصلی آن 15.6 اینچ است و ScreenPad Plus  آن 14 اینچ دارد. Zenbook Duo کوچکتر صفحه نمایش اصلی 14 اینچی دارد و ScreenPad Plus آن 12.6 اینچ دارد.

به جز فاکتور شکل ظاهری منحصر به فرد، این دو لپ تاپ جدید دارای مشخصات بسیار خوبی هستند. به طور خاص نسخه Pro این لپ تاپ با پردازنده Core i9-9980HK همراه است، که یک پردازنده هشت هسته‌ایی است که می‌تواند تا 5 گیگا هرتز اورکلاک کند، و همچنین دارای پردازنده گرافیکی انویدیا RTX 2060 می‌باشد. تا 32 گیگا بایت رم DDR4 پشتیبانی می‌کند. یک پورت Thunderbolt 3 ، دو پورت USB 3.1 نسل 2 نوع A ، جک صوتی combo  و HDMI در این لپ تاپ ارائه شده است.

Duo کوچکتر، در بخش‌های مختلف با مشخصات متفاوتی همراه است، پردازنده نسل هشتم Core i7-8565U اینتل دارد، کارت گرافیک انویدیا Geforce MX250 که نسبت به نسخه Pro به مراتب ضعیف‌تر است. تا 16 گیگا بایت رم پشتیبانی می‌کند، و پورت‌ها نیز توانایی کمتری دارند. دو پورت USB 3.1 نسل 1 که یکی از نوع C و دیگری از نوع A می‌باشد، و یک USB 3.1 نسل 1 چندان چشمگیر نیست. در روی دیگر سکه، یک اسلات کارت microSD ارائه می‌دهد، که می‌تواند مزیتی برای این لپ تاپ باشد.

عمر باتری در Duo کوچکتر باید به طرز چشمگیری بهتر باشد، از آنجایی که باتری 70 وات ساعتی آن در لپ تاپی با صفحه‌های کوچکتر با رزولوشن کمتر برای مصرف قرار دارد. Duo Pro باطری تا 71 وات ساعتی دارد. تا به حال، در مورد قیمت این دو لپ تاپ و زمانی که در دسترس کاربران قرار می‌گیرند خبری منتشر نشده است.



منبع : NEOWIN 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار