کد خبر: ۲۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 25
مایکروسافت اخیراً بروزرسانی ماه مه 2019 (نسخه‌ی 1903) را برای کاربران ویندوز 10 منتشر کرده است که شامل تغییرات فراوان در بخش‌های مختلف سیستم عامل است. یکی از این قسمت‌ها تجربه‌ی ورود به سیستم است که تغییرات زیادی را به خود دیده و تلاش کرده ضمن افزایش امنیت، راحتی استفاده از تنظیمات را نیز به همراه داشته باشد.

به گزارش آی تابناک : به عنوان مثال در این نسخه شما می‌توانید یک حساب کاربری را راه اندازی کنید، بدون اینکه نیاز باشد با پسوردهای پیچیده سر و کله بزنید. همچنین به هنگام تنظیم یک حساب کاربری به کمک ویندوز هلو، با صفحه‌ی روش‌های ورودی ساده‌تری مواجه خواهید شد. به علاوه اینکه شاهد یک بروزرسانی در صفحه‌ی ورودی ویندوز هستیم تا با طراحی فلوئنت بیشتر همگام شود.

پس‌زمینه‌ی تار

اولین بروزرسانی سال 2019، شروعی برای ایجاد تغییرات در صفحه‌ی ورودی است که اکنون با همراهی عنصر اکریلیک، از عناصر طراحی فلوئنت، باعث تار شدن تصویر پس‌زمینه‌ به هنگام وارد کردن رمز عبور شده است.

این اتفاق بخشی از پیشرفت‌های طراحی فلوئنت در بطن ویندوز است و به شما کمک می‌کند تا سرگرم موارد دیگر نشوید و تمرکز خود را روی ورود به سیستم قرار دهید. البته گزینه‌ای برای خاموش کردن این ویژگی وجود ندارد و شما می‌توانید با رفتن به قسمت تنظیمات رنگ‌ها در صفحه‌ی تنظیمات گزینه‌ی transparency را خاموش کنید. در نظر داشته باشید که انجام این کار باعث از بین رفتن شفافیت در کل محیط ویندوز می‌شود.

به عنوان یک جایگزین، اگر ویندوز شما نسخه‌ی پرو یا اینترپرایز است، می‌توانید با دنبال کردن مسیر Group Policy > Administrative Templates > System > Logon  و فعال کردن گزینه‌ی Show clear logon background، عنصر اکریلیک را غیر فعال کنید.

صفحه‌ی ورود به سیستم

شاید یکی از مهم‌ترین تغییرات نسخه‌ی 1903 توانایی ایجاد یک حساب جدید بدون مواجه شدن با پسورد‌های پیچیده باشد. اگر شما شماره‌ی موبایل خود را با حساب مایکروسافت خود مرتبط کرده باشید، می‌توانید یک پیام متنی حاوی کد برای خود ارسال کنید و از آن برای تنظیم حساب جدید استفاده کنید. هر وقت که در محیط دسکتاپ بودید، با مراجعه به تنظیمات ورود به سیستم در قسمت تنظیمات حساب‌ها، می‌توانید از یکی از گزینه‌های احراز هویت مانند ویندوز هلو، اثر انگشت یا پین استفاده کنید.

انجام این کار بسیار ساده است. هر وقت احتیاج به اضافه کردن کاربر جدید داشتید، مسیر Settings > Accounts > Family & other users  را دنبال کنید و از قسمت سایر کاربران گزینه‌ی Add someone else to this PC  را انتخاب کنید. سپس شماره‌ی موبایلی که با یک حساب مایکروسافت مرتبط است را وارد کنید. پس از آن دستگاه خود را قفل کنید و از صفحه‌ی ورود آن شماره را انتخاب کنید. روی گزینه‌های ورود کلیک کنید، پین را وارد کنید و بعدورود را انتخاب کنید و پس از آن با توجه به راهنمایی‌های نمایش داده شده، مراحل تنظیم حساب را به اتمام برسانید.

همچنین اگر قصد ریست کردن پین ویندوز هلو خود را داشته باشید، با یک تجربه‌ی بصری جدید مواجه خواهید شد.دقیقا مشابه با همان چیزی که به هنگام ریست کردن رمز حساب مایکروسافت خود در سایت مایکروسافت می‌بینید. این تغییرات بصری علاوه بر صفحه‌ی ورود، در صفحه‌ی تنظیمات نیز وجود دارند.

به کمک دستیار مایکروسافت، اگر پسورد یا پین ویندوز 10 خود را فراموش کنید، narrator در طول ریست کردن پسورد کنار شما می‌ماند.

تغییرات بخش تنظیمات ورودی

صفحه‌ی تنظیمات ورودی نیز بروزرسانی شده تا به کاربران اجازه دهد به سرعت و سهولت روشی برای احراز هویت از قبیل ویندوز هلو، اثر انگشت، پین، پسورد و یا پسورد تصویری را انتخاب کنند.

همچنین گزینه‌ی جدید احراز هویت با کلید امنیتی نیز مشاهده می‌شود. ویژگی که وجود آن مدیون پشتیبانی از استانداردهای امنیتی FIDO2  و CTAP2 است که در بروزرسانی اکتبر 2018 اضافه شدند.

شایان به ذکر است که اطالاعات ورودی کامپیوترهای متصل به دامنه‌ی ابری، به صورت خودکار برای تنظیم دستگاه و باز کردن دوباره‌ی برنامه‌های باز بعد از ری‌استارت شدن و نصب شدن بروزرسانی‌ها استفاده می‌شوند. این ویژگی به صورت پیش‌فرض فعال است. البته این قابلیت زمانی درست کار می‌کند که BitLocker ،SecureBoot و TPM 2.0 فعال باشند.

تجربه‌ی خارج از جعبه (OOBE)

در نهایت در این نسخه، ویندوز 10 ایجاد حساب کاربری جدید بدون وارد کردن پسورد را آسان‌تر می‌کند.

اگر یک نصب تمیز (clean installation) از آپدیت ماه مه 2019 را اجرا کنید، در تجربه‌ی OOBE، به هنگام تنظیم کردن دستگاه‌ و افزودن حساب جدید، به جای نوشتن پسورد برای احراز هویت می‌توانید از اپلیکیشن Microsoft Authenticator روی موبایل خود استفاده و احراز هویت کنید.



منبع : windows central 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار