کد خبر: ۲۳۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 23
خطر تکیه بر سیستم عامل‌های مبتنی بر ایالات متحده امروز پس از آنکه شرکت‌های بزرگ فناوری به درخواست دولت ترامپ پاسخ دادند به شدت بروز کرد. آنها دستور دادند که هوواوی از دریافت پشتیبانی تکنولوژی از شرکت‌های آمریکایی، منع شود.تحریم‌هایی که بر شرکت هواوی اعمال شد خسارت بسیار بزرگی به شرکت هواوی و کشورهایی که از خدمات خوب آن استفاده می‌کردند وارد نمود.

به گزارش آی تابناک : گوگل در حال حاضر لایسنس‌های اندروید را از دستگاه‌های Huawei گرفت و هر دو کمپانی Qualcomm و Intel گفته‌اند که دیگر نمی‌توانند تراشه‌ها را به شرکت چینی ارائه دهند.

لازم به ذکر است که ظاهرا بیشترین میزان ضرر از اینتل و بردهای سخت افزاری این شرکت به هواوی تحمیل شده است.

یکی دیگر از شرکت‌های آمریکایی که سیستم عامل آن به طور گسترده استفاده می‌شود، مایکروسافت است و طبق گفته Techradar این شرکت تصمیم گرفته است که در مورد این که آیا به رابطه ادامه خواهد داد یا نه بگوید، "ما چیزی برای به اشتراک گذاشتن نداریم”.

به گفته منابع، با توجه به فهرست سیاه ترامپ، گوگل باید فعالیت‌های تجاری خود را با Huawei متوقف کند که شامل انتقال مستقیم سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات فنی است که در دسترس عموم نیست. یک منبع به خبرگزاری فرانسه گفت، آنها باید به صورت دستی هر گونه به روز رسانی یا پچ‌های نرم‌افزاری را از پروژه Open Source اندروید برای دسترسی به به‌روزرسانی‌ها به کاربران خود بفرستند. با توجه به این که ویندوز منبع بسته است، این گزینه برای هوآوی در دسترس نخواهد بود، و به نظر می‌رسد به روز رسانی در ماه مه 2019 در معرض خطر باشد.

ما از مایکروسافت بیانیه‌ای خواسته‌ایم و هنگامی که تحویل داده شود مقاله را به روز می‌کنیم.

فعلا مساله این است که هواوی به عنوان یک شرکت بسیار قدرتمند و قوی و بسیار مورد علاقه کمپانی‌های آمریکایی، هم‌اکنون در معرض تحدیدی بزرگ است که ممکن است شرایط خوب را به کلی از بین ببرد.

چیزی که آزاردهنده است این است که شرکت‌های خصوصی آمریکایی قطعا علاقه‌ای به اعمال این تحریم‌ها ندارند چون هواوی حامی آنها است و تمام آنها از دوستی با هواوی سود می‌برند. اما آنها ناچار به اجرا تحریم‌های ترامپ هستند.

هواوی جزو معدود شرکت‌هایی است که اندروید را در گوشی‌های تاشو به کار برده و همچنین شرکتی است که تولیدات لپتاپ‌های ویندوزی آن بی‌نهایت با کیفیت و جذاب است. این کار دولت آمریکا به هیچ عنوان عاقلانه به نظر نمی‌رسد. چراکه شاید باعث شود چین هرگز به تکنولوژی‌های با کیفیت آمریکایی اعتماد نکند. نه به خاطر کمپانی‌ها بلکه به خاطر دولت‌ها.

امیدواریم این عناد به سرعت پایان یابد تا کاربران جهانی مخصوصا ایرانی متحمل ضرر در این مورد نشوند.

نکته قابل توجه برای برخی این است که آیا آپدیت‌های ویندوز واقعا دچار مشکل خواهند شد؟ پاسخ احتمالا بله است. اما به چه علت؟ مگر ویندوز یک سیستم‌عامل نیست که جداگانه به دستگاه‌ها اضافه می‌شود و ربطی هم به سخت‌افزار ندارد؟

بله ویندوز در نسخه Retail به صورت جداگانه ارائه می‌شود و آپدیت آن هم جدا است. اما امروزه اکثر لپتاپ‌ها و تبلت‌های ویندوزی مجهز به ویندوز 10 از پیش نصب شده هستند و این نسخه OEM نام دارد. پس بله نسخه مخصوص هواوی می‌تواند دچار مشکل شود.


منبع :mspu

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار