کد خبر: ۲۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 23
ویندوز ۱۰ بستری را فراهم کرده که با استفاده از آن می‌توانید به پیام‌ها و تصاویری که روی گوشی اندرویدی دارید، دسترسی یابید. این فرآیند به وسیله‌ی یک اپلیکیشن بومی ویندوز ۱۰ انجام می‌شود و روند انجام آن بسیار ساده است.

به گزارش آی تابناک : گاهی برای ما پیش آمده است که یک تصویر یا اسکرین‌شات را روی گوشی اندرویدی خود ثبت کرده‌ایم و می‌خواهیم آن را در ویندوز ۱۰ نیز مشاهده کنیم؛ یا به شخصی خاص پیامی ارسال کرده‌ایم و می‌خواهیم ادامه‌ی گفتگو را روی رایانه‌ی ویندوزی خود ادامه دهیم. همه‌ی این کارها به لطف یک اپلیکیشن بومی ویندوز ۱۰ به نام Your Phone امکان‌پذیر شده‌اند. اگر روی گوشی اندرویدی خود از اندروید ۷ به بالا و روی رایانه‌ی ویندوزی از به‌روزرسانی آوریل ۲۰۱۸ ویندوز ۱۰ (نسخه ۱۸۰۳) استفاده می‌کنید، می‌توانید از این قابلیت کاربردی به‌سادگی استفاده کنید.

فرآیند اولیه‌ی راه‌اندازی این قابلیت ممکن است کمی پیچیده باشد و در حال حاضر فقط برای کاربران اندروید کارایی کامل دارد. پس از انجام فرآیند نصب و راه‌اندازی، می‌توانید ببینید که به‌سادگی امکان دسترسی به تصاویر و پیام‌های گوشی اندرویدی برای شما فراهم شده است. این قابلیت بسیار کاربردی است و به شما در جهت انجام کارهایتان کمک شایانی می‌کند.

پیش از هر چیزی، شما باید گوشی اندرویدی خود را با ویندوز ۱۰ جفت‌سازی کنید. برای انجام این‌کار، به بخش تنظیمات ویندوز ۱۰ (Settings) بروید و روی قسمت Phone کلیک کنید تا با صفحه‌ی زیر مواجه شوید.

روی گزینه‌ی Add a phone‌ کلیک کنید. پس از کلیک روی این گزینه، شما ابدا باید اکانت مایکروسافت خود را تأیید کنید و سپس شماره تلفن خود را وارد کنید تا لینک مربوط به اپلیکیشن برای شما از طریق پیامک ارسال شود.

پس از وارد کردن شماره، پیامکی برای شما ارسال می‌شود که حاوی لینک دانلود اپلیکیشنی به نام Your Phone Companion است. روی لینک دریافت شده کلیک کنید تا به صفحه‌ی مربوطه در گوگل پلی هدایت شوید و آن را دانلود کنید. پس از نصب برنامه، آن را اجرا کنید و از طریق اکانت مایکروسافت خود، وارد آن شوید. پس از وارد کردن اکانت مایکروسافت، پیغامی را به شما نشان می‌دهد و از شما می‌خواهد که به این اپلیکیشن امکان دسترسی به تصاویر روی گوشی خود را بدهید. پس از تأیید این موضوع، اپلیکیشن از شما می‌خواهد که امکان دسترسی به خواندن و نوشتن پیام‌ها را نیز فراهم کنید و شما باید این گزینه را نیز تأیید کنید و در نهایت امکان دسترسی به تماس‌های تلفنی و مخاطبین را نیز به اپلیکیشن بدهید. تمام مراحل در تصاویر زیر نشان داده شده‌اند.

اگر به این اپلیکیشن اجازه دهید که به طور دائم در پس‌زمینه فعال باشد، امکان دسترسی همیشگی به تصاویر و پیام‌ها روی ویندوز ۱۰ را نیز خواهید داشت؛ اما فعال نگه داشتن این اپلیکیشن در پس‌زمینه، ممکن است مصرف باتری گوشی را افزایش دهد و در بلند مدت روی عمر باتری اثر بگذارد. پیشنهاد ما به شما این است که این اپلیکیشن را به صورت دائم در پس زمینه فعال بگذارید و اگر خواستید بعداً تنظیمات دلخواه را در مورد نحوه‌ی اجرای آن اعمال کنید.

در مرحله‌ی بعدی، این اپلیکیشن شروع به شناسایی رایانه‌ی ویندوزی شما می‌کند. پس از بررسی‌های مربوطه، پیغامی روی ویندوز ۱۰ ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد یک اعلانیه را به گوشی ارسال کند؛ در این مرحله شما باید گزینه‌ی ارسال یا همان Send را بزنید تا اعلانیه در گوشی ظاهر شود. روی گوشی نیز امکان دریافت اعلانیه‌های اپلیکیشن را فعال کنید تا گوشی و رایانه به طور کامل با یکدیگر جفت شوند.

برای این‌که بتوانید از این قابلیت استفاده کنید، باید مطمئن شوید که تصاویر گوشی همگی در اپلیکیشن Google Photos هستند. سپس از طریق اپلیکیشن Your Phone روی ویندوز ۱۰، می‌توانید با کلیک روی گزینه‌ی See Photos، به تمامی تصاویری که روی گوشی اندرویدی هستند، دسترسی یابید.

پس از انجام این مرحله، آخرین تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی، اسکرین‌شات‌ها و سایر تصاویری که روی گوشی هستند را مشاهده خواهید کرد (البته مایکروسافت در حال حاضر تعداد تصاویری که می‌توانید مشاهده کنید را به ۲۵ عدد محدود کرده است؛ اما در آینده این محدودیت از بین خواهد رفت). این قابلیت به صورت زنده کار می‌کند؛ یعنی اگر شما یک تصویر با گوشی خود ثبت کنید، بلافاصله در Your Phone ظاهر می‌شوند و می‌توانید از طریق ویندوز ۱۰ نیز به آن‌ها دسترسی یابید. اگر تصاویری که به تازگی ثبت شده‌اند در این اپلیکیشن نشان داده نشدند، می‌توانید به سادگی با کلیک روی گزینه‌ی Refresh، آن‌ها را مشاهده کنید.

در مرحله‌ی بعدی اگر شما بخواهید به پیامک‌هایی که روی گوشی هستند دسترسی یابید، کافیست همان‌طوری که در تصویر زیر نیز نشان داده شده است، روی گزینه‌ی Messages در پنل سمت چپ کلیک کنید.

پس از کلیک روی این گزینه، به آخرین پیامک‌هایی که روی گوشی دریافت کرده‌اید، دسترسی پیدا می‌کنید و می‌توانید با کلیک روی هر یک، آن‌ها را مشاهده کنید. در انتهای هر پیام، گزینه‌ی Reply نیز وجود دارد و اگر شما بخواهید می‌توانید به پیامک مربوطه پاسخ دهید. همچنین شما می‌توانید با کلیک روی گزینه‌ی New message‌ که بالای صفحه قرار دارد، پیامکی جدید را برای یکی از مخاطبین خود ارسال کنید.

در نظر داشته باشید که این قابلیت همیشه به درستی کار نمی‌کند و ممکن است که حتی پس از چندین‌بار تلاش نیز موفق به دسترسی به پیامک‌ها و تصاویر روی گوشی نشوید. همچنین فرآیند همگام‌سازی گوشی و رایانه نیز همواره به‌درستی انجام نمی‌شود و باید صبر داشت و چندین‌بار تلاش کرد. اگر حین انجام کار با مشکلات دیگری نیز مواجه شدید می‌توانید از طریق بخش عیب‌یابی اپلیکیشن، مشکلات شناخته شده و راهکارهای لازم برای رفع آن‌ها را مشاهده کنید.

اگر از این قابلیت روی رایانه‌ی خود استفاده می‌کنید، نظرات خود را در مورد آن با ما در میان بگذارید.




منبع : techrepublic
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار