کد خبر: ۲۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 08
هکر اهل رومانی که عضو یک گروه مجرم سایبری بین المللی است و چندی پیش به دلیلی هک خودپردازهای اروپا و سرقت 217 هزار دلار از این خودپردازها دستگیر شده بود روز قبل از زندانی در بخارست گریخت.

هکر اهل رومانی که عضو یک گروه مجرم سایبری بین المللی است و چندی پیش به دلیلی هک خودپردازهای اروپا و سرقت 217 هزار دلار از این خودپردازها دستگیر شده بود روز قبل از زندانی در بخارست گریخت.

«رناتو ماریوس تولی» - Renato Marius Tulli – 34 ساله که در زندان شماره 19 بخارست پایتخت رومانی محبوس بود، در تاریخ 5 ژانویه در یک عملیات تجسس مشترک از سوی Europol، Eurojust و DIICOT دستگیر شده بود. وی با تیمی هفت نفره از مجرمان سایبری همکاری میکرده است که تخصص آنها سرقت از خودپردازهای مبتنی بر NCR بوده است.

بر اساس گزارش مقامات قانونی فدرال این گروه گویا از بد افزاری با نام Tyupkin برای آلوده کردن خودپردازها در سراسر اروپا استفاده میکرده اند. این گروه با استفاده از این بد افزار، دستورهایی را به خودپرداز میفرستادند و به این ترتیب اقدام به سرقت از آنها میکردند.

مقامات محلی روز دوشنبه گزارش دادند که تولی به همراه «گروسی گاستل» - Grosy Gostel – مجرم و سارق 38 ساله در حالی که به همراه سایر زندانیان در محوطه زندان مشغول هواخوری بوده اند، از این زندان فرار کرده اند. در حالی که گاستل دستگیر شده است اما تولی همچنان متواری است.

این هکر و سارق از طریق ایجاد حفره ای در فنس های دور زندان موفق شده اند از مقابل دید دو نگهبانی که از محوطه مراقبت میکردند فرار کنند. این دو افسر نگهبان اکنون به دلیل احمال در نگهبانی مورد بازجویی قرار دارند.

تولی و تیم همراه وی در فاصله دسامبر 2014 تا اکتبر 2015 در کشورهای مختلف اروپایی از جمله رومانی، مجارستان، اسپانیا، جمهوری چک و روسیه اقدام به سرقت از خودپردازها کرده بودند. بد افزاری که ایشان از آن برای عملیات خود بهره برده بودند طی ماه های اخیر چند بار به روز رسانی شده و اکنون با نام GreenDispenser شناخته میشود و آخرین گزارشها حاکی از آن است که این بد افزار اکنون در مکزیک و برای خالی کردن خودپردازهای این کشور مشغول کار است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار