کد خبر: ۲۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 07
جیپ امسال با مدل قدرتمند گرند چروکی ترک‌هاوک در فستیوال سالانهٔ موتور اسپرت یخ بایکال در جنوب سیبری در روسیه شرکت کرده و در جریان این رویداد رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

به گزارش تابناک؛ گرند چروکی با دستیابی به سرعت 280 کیلومتر بر ساعت روی دریاچهٔ یخ‌زدهٔ بایکال، رکورد سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا روی یخ را بنام خود ثبت کرده است. این سرعت توسط ردیاب‌های GPS ثبت شده است. رکورد گرند چروکی ترک‌هاوک تحت قوانین فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) انجام گرفته و توسط فدراسیون اتومبیل‌رانی روسیه (RAF) هم تأیید شده و بنابراین کاملاً قانونی و رسمی است. همچنین این رکورد به‌طور رسمی در کتاب رکوردهای روسیه نیز به ثبت رسیده است.

دریاچهٔ بایکال عمیق‌ترین دریاچهٔ دنیا و همین‌طور بزرگ‌ترین دریاچهٔ آب شیرین دنیا محسوب می‌شود و با 12 کیلومتر طول، مکان خوبی برای رکورد زنی این هیولای 707 اسب بخاری به‌حساب می‌آید. البته ترک‌هاوک برای رسیدن به سرعت 280 کیلومتر بر ساعت هرگز به چنین مسافت زیادی نیاز ندارد زیرا روی یخ با شروع حرکت در حالت ایستاده ظرف یک کیلومتر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد درحالی‌که با استارت در حالت Rolling یا در حال حرکت، در مسافت یک کیلومتر به سرعت قابل‌توجه 257 کیلومتر بر ساعت دست یافت. برای این رکورد زنی، به گفتهٔ جیپ تمامی موارد غیرضروری خودرو حذف شده و در باک آن نیز صرفاً به‌اندازهٔ نیاز بنزین ریخته شده است.

به‌منظور حفظ ایمنی راننده و داوران هنگام انجام این رکورد زنی، کل مسیر دریاچه از برف و بلورهای یخ پاک‌سازی شد؛ اما حتی بااین‌وجود هم حرکت با چنین سرعتی می‌توانست خطرناک باشد زیرا سطح دریاچهٔ یخ‌زده با فیلمی از آب پوشیده شده بود که چسبندگی را کاهش می‌داد؛ اما خوشبختانه به لطف وجود سیستم چهارچرخ محرک با دیفرانسیل لغزش محدود، گیربکس کمکی تک سرعته، سیستم Selec Track با پنج حالت رانندگی مختلف و ترمزهای برمبو در ترک‌هاوک، همه‌چیز بدون مشکل انجام شد.

این خرس قدرتمند آمریکایی به لطف نیروگاه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ 707 اسب بخاری خود روی آسفالت ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. گرند چروکی ترک‌هاوک با توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 290 کیلومتر بر ساعت، یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهای تولیدی دنیا محسوب می‌شود. شاسی‌بلندهای بسیار کمی در دنیا وجود دارند که می‌توانند به سرعتی بیش از این دست پیدا کنند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به لامبورگینی اوروس با حداکثر سرعت 305 کیلومتر بر ساعت و بنتلی بنتایگا اسپید با حداکثر سرعت 306 کیلومتر بر ساعت اشاره کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار