کد خبر: ۲۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 04
لکسس CT را به یاد می‌آورید؟ شاید این خودرو برای برخی افراد یک سورپرایز باشد اما این هاچبک جمع‌وجور 5 درب که سن بالایی هم دارد در سال 2011 عرضه شده و هنوز هم در برخی بازارها ارائه می‌شود.

به گزارش تابناک؛ علیرغم اینکه خودروی یاد شده بیش از 8 سال است که در بازار حضور داشته اما به نظر می‌رسد تا سال 2021 خبری از مدل جایگزین آن نخواهد بود. مدیر لکسس اروپا در مصاحبه با اتوکار اعلام کرده با مشاهده‌ی جایگزین CT دو سال فاصله داریم.


باور بر این است مدل جدید و پایه‌ی لکسس از پلتفرم TNGA استفاده خواهد کرد و از هر لحاظ بهبود خواهد یافت. هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو همچنان به‌صورت هاچبک تولید خواهد شد یا نه اما گفته می‌شود بازوی لوکس تویوتا در حال سبک‌سنگین کردن استفاده از برخی شاخصه‌های شاسی بلندهای خود برای جذابیت بیشتر این خودروی جدید است.


خودروی جدید لکسس از جلوپنجره‌ی دوکی‌شکل لکسس استفاده خواهد کرد و احتمالاً دارای قوای محرکه‌ی الکتریکی شده هم خواهد بود. شاید هم جانشین CT به‌صورت الکتریکی عرضه و تاریخ‌ساز شود. از نظر ابعاد هم مدیر لکسس بریتانیا نیز قبلاً اعلام کرده بود این خودرو کوچک‌تر از کراس اوور UX خواهد بود.


همان‌گونه که گفته شد هنوز فرم این خودرو مشخص نیست اما جایگزین لکسس CT باید با برخی رقبای سرسخت همچون مرسدس A کلاس، آئودی A3 اسپورت بک و ب ام و سری 1 روبرو شود. اگر لکسس اقدام به حذف پیشرانه‌ی درون‌سوز کند شاید با این کار در برابر تسلا مدل 3 و چندین خودروی جدید در آینده همچون مرسدس EQA هم قرار گیرد بنابراین به جرات می‌توان گفت لکسس کار سختی در توسعه‌ی این خودرو دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار