کد خبر: ۲۳۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 02
طی سال‌های اخیر سبد محصولات لینکلن تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

به گزارش تابناک؛ این برند لوکس آمریکایی از یک سو شیوهٔ نام‌گذاری محصولات خود را تغییر داده و نام‌های الفبایی قبلی را کنار گذاشته است و از سوی دیگر نسل جدید یا محصولات کاملاً جدیدی مثل نویگیتور، اویاتور و کُرسیر را معرفی کرده است؛ اما برند لوکس فورد اخیراً تمرکز اصلی خود را روی شاسی‌بلندها گذاشته و به‌نوعی از سدان‌های غافل شده است. به همین دلیل در حال حاضر سدان MKZ قدیمی‌ترین خودرو در سبد محصولات لینکلن بوده و تنها محصول باقیمانده با نام قدیمی الفبایی محسوب می‌شود.

حالا اما به نظر می‌رسد سرانجام لینکلن تصمیم گرفته ساخت جایگزین سدان MKZ را هم در دستور کار خود قرار دهد. این موضوع چندان شگفت‌انگیزی نیست زیرا همان‌طور که گفته شد، از یک سو MKZ قدیمی‌ترین محصول در حال تولید لینکلن است و از سوی دیگر، این سدان لوکس بر اساس پلت‌فرم فورد فیوژن ساخته شده یعنی خودرویی که به‌زودی تولید آن خاتمه خواهد یافت. حال اما بر اساس گزارش جدیدی که توسط کارانددرایور منتشر شده است، ممکن است جایگزین MKZ بر اساس پلت‌فرم دیفرانسیل عقب جدید مورداستفاده در لینکلن اویاتور و فورد اکسپلورر ساخته شود.

این می‌تواند تغییر بسیار بزرگی برای لینکلن باشد زیرا این شرکت از زمان خاتمهٔ تولید سدان تاون کار در سال 2011، تاکنون هیچ سدان دیفرانسیل عقبی تولید نکرده است؛ بنابراین اگر این گزارش صحت داشته باشد، به معنای بازگشت سدان‌های دیفرانسیل عقب به سبد محصولات لینکلن پس از چندین سال غیبت خواهد بود. از سوی دیگر، هرچند این‌ها فعلاً در حد احتمال است اما نشان می‌دهد که لینکلن هم مثل کادیلاک هنوز به سدان‌ها پایبند و امیدوار است.

Town Car، آخرین سدان دیفرانسیل عقب لینکلن

در این گزارش اما علاوه بر این موضوع، نکتهٔ مهم دیگری هم عنوان شده است. مثل دیگر محصولات جدید لینکلن، جانشین MKZ هم باید نام جدیدی داشته باشد و به همین دلیل کارانددرایور اعتقاد دارد که این خودرو زفیر (Zephyr) نام خواهد داشت. این احتمال منطقی به نظر می‌رسد زیرا نسل اول MKZ در ابتدا در سال 2005 با نام زفیر معرفی شد و سپس در سال 2007 نام آن به MKZ تغییر پیدا کرد. البته این نام در لینکلن سابقه‌ای بسیار قدیمی‌تری دارد به‌گونه‌ای که سازندهٔ آمریکایی بین سال‌های 1936 تا 1942 از نام زفیر برای سدان بسیار لوکسی با پیشرانهٔ V12 استفاده می‌کرد.

Lincoln Zephyr 1938

پیش‌بینی شده است که اوایل سال آینده کانسپتی به‌عنوان پیش‌نمایش جایگزین MKZ معرفی گردد و سپس نهایتاً تا یک سال بعد نسخهٔ تولیدی آن به بازار عرضه شود. البته غیر از MKZ، در حال حاضر کراس‌اوور سالخوردهٔ MKT هم در سبد محصولات لینکلن وجود دارد اما درواقع مدل جدید اویاتور جایگزین MKT شده است ولی بااین‌حال به گفتهٔ مدیر بازاریابی لینکلن، این کراس‌اوور قدیمی همچنان برای استفاده‌هایی مثل خودروی هتل‌ها و مراسم تشییع‌جنازه تولید خواهد شد.

Lincoln MKT 2017
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار