کد خبر: ۲۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 01
به نظر می‌رسد که اسمارت سرانجام سر عقل آمده و برنامه‌های خود برای خروج از بازارهای آمریکا و کانادا را اعلام کرده است.


به گزارش تابناک؛ سخنگوی دایملر در بیانیه‌ای گفته است:

پس از بررسی‌های فراوان، اسمارت عرضه‌ی مدل الکتریکی EQ فورتو را در بازارهای آمریکایی و کانادایی متوقف خواهد کرد.

این سخنگو خاطرنشان ساخته تصمیم اتخاذ شده نتیجه‌ی چندین فاکتور از جمله کاهش فروش خودروهای میکرو در آمریکا و کانادا و هزینه‌های تولید بالای خودروهایی با حجم تولید کم می‌باشد.


درست است که تقاضا برای چنین خودروهایی کاهش یافته اما اسمارت زمانی که تصمیم گرفت تنها مدل‌های الکتریکی را در این دو بازار عرضه کند شرایط بدتری را برای خود رقم زد. این امر باعث کاهش تعداد نمایندگی‌ها و کاهش فروش برند مورد بحث شد.


فروش اسمارت فورتو در آمریکا از 6211 دستگاه سال 2016 به 1276 دستگاه در سال پیش رسیده است. در سال جاری شرایط بدتری برای اسمارت وجود داشته زیرا تنها 231 دستگاه از این خودرو تا ماه مارس به فروش رفته است. اگر این روند ادامه یابد، اسمارت فروش کمتر از هزار دستگاهی در سال جاری خواهد داشت.


این آمار و ارقام حاکی از وضعیت بد اسمارت داشته ولی وضعیت آن در کانادا حتی بدتر است. ماه پیش تنها 11 دستگاه اسمارت در این کشور به فروش رفته که افت 68.6 درصدی را نشان می‌دهد. فروش ابتدای سال تا اینجای سال اسمارت در کانادا هم بسیار بد بوده و تنها 45 دستگاه خودرو تا به اینجای سال به فروش رفته است.


با توجه به فروش ناچیز اسمارت جای تعجبی ندارد که این برند تصمیم به وداع با دو بازار یاد شده گرفته است. همچنین واضح است که چرا اکثر خریداران این خودرو را انتخاب نمی‌کنند چراکه EQ فورتو تنها 93 کیلومتر برد دارد که تنها 18 کیلومتر بیشتر از هوندا کلاریتی پلاگین هیبریدی می‌باشد.


نمایندگی‌ها همچنان مدل‌های موجود در انبارهای خود را عرضه خواهند کرد و مالکان محصولات این برند خواهند توانست خودروهای خود را در نمایندگی‌های مرسدس بنز سرویس کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار