کد خبر: ۲۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 30
مسابقه فرمول یک باکو در حالی آغاز شد که رانندگان مرسدس توانسته بودند خط اول و دوم مسابقه را از آن خود کنند.
به گزارش تابناک؛ رقابت دو هم‌تیمی در خودروهای نقره‌ای خود در این فصل جذاب‌تر و نزدیک‌تر شده است. بوتاس توانسته بود پول پوزیشن را از آن خود کند و همیلتون صدرنشین را پشت سر بگذارد.


در سوی دیگر امیدها به خودروهای فراری مخصوصاً راننده جوان و تازه‌وارد این تیم یعنی لکلرک نیز فزونی یافته بود و انتظار می‌رفت تا رقابتی نزدیک بین این تیم و مرسدس شکل بگیرد.


استارت خودروها بدون تغییر خاصی در ترتیب مسابقه‌دهندگان آغاز شد و بوتاس توانست با پیشتازی به‌خوبی مسابقه را مدیریت نماید. این موضوع تا اواخر مسابقه نیز ادامه یافت تا جایی که در دو دور مانده به انتهای مسابقه، همیلتون توانست خود را به فاصله بسیار نزدیک و در محدوده دی آر اس بوتاس قرار دهد. اما یک اشتباه از سوی خود همیلتون باعث شد تا تماشای یک نبرد نفس‌گیر در ثانیه‌های پایانی را از دست بدهیم. درنهایت بوتاس و همیلتون جلوتر از فتل، ورشتاپن و لکلرک از خط پایان رد شدند.


تلاش‌های لکلرک نیز تا انتها ادامه داشت اما با وجود عدم کسب سکو، یک امتیاز سریع‌ترین دور مسابقه را در همان لحظات پایانی به نام او کرد و البته از دید تماشاگران نیز به‌عنوان راننده برتر این مسابقه انتخاب شد. او مسابقه را از جایگاه نهم آغاز کرده بود و البته ترتیب چهار خودروی برنده نیز همانی بود که در ابتدای مسابقه و در خط استارت قرار گرفته بودند.


درمجموع گرندپری آذربایجان امسال بدون هیجان خاصی به پایان رسید و مرسدس همچنان با کسب یک-دوی دیگری توانست فاصله امتیازی خود را با تعقیب‌کنندگانش بیشتر کند.


در صدر جدول رانندگان جای بوتاس و همیلتون با نتایج این مسابقه تغییر کرد و مجدداً بوتاس با 87 امتیاز و یک پوئن بیشتر صدرنشین شد. فتل هم توانست با یک رتبه صعود جای مکس ورشتاپن را بگیرد.


این مسابقات دو هفته دیگر در کاتالونیای اسپانیا پیگیری خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار