کد خبر: ۲۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 29
پیروزی پدیده مقابل استقلال، دوباره شانس قهرمانی تیم شفر را کمرنگ کرد و به جای آن‌ها پرسپولیس، بیش از گذشته به قهرمانی امیدوار شد. این برای دومین بار طی یک ماه بود که استقلال، بخاطر شکست مقابل یک تیم مدعی قهرمانی، شانس رسیدن به جام را از دست داد. آن‌ها اوایل فروردین به پرسپولیس باختند و دیشب، از پدیده شکست خوردند. دو بازی که بردن یکی از آن‌ها، می‌توانست سرنوشت‌شان را تغییر دهد. راه قهرمانی در مسابقات لیگ برتر بیشتر از پیروزی در بازی‌های بزرگ، بردن تیم‌های پایین جدولی و گرفتن همه امتیازات ساده است.

به گزارش تابناک؛ امسال با زیاد شدن تعداد مدعیان و پرتعداد بودن رویارویی‌های‌شان، این قاعده عوض شده و قهرمان لیگ را، بیش از هر چیز نتایج مستقیم مدعیان در بازی‌های رو در رو تعیین می‌کند. موضوعی که شاید، دلیل دور شدن استقلال از جام و نزدیک‌تر شدن آن به پرسپولیس باشد. مرور عملکرد 5 تیم مدعی این فصل یعنی پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و پدیده در دیدار با سایر مدعیان، اهمیت این مسابقات در تعیین قهرمان این فصل را به خوبی، نشان می‌دهد.
همه چیز به کام برانکو

موفق‌ترین تیم لیگ در بازی‌های مستقیم مدعیان، پرسپولیس بوده است. آن‌ها از 7 بازی با استقلال، سپاهان، تراکتورسازی و پدیده مجموعا 13 امتیاز گرفته‌اند. کارنامه فوق العاده‌ای که فقط کمی، از میانگین 2 امتیاز از هر بازی کمتر است. پرسپولیس در بازی‌های مستقیم با مدعیان شکستی هم نداشته و در این زمینه هم رکورددار محسوب می‌شود. تیم برانکو رفت و برگشت پدیده را برد، استقلال را در دربی برگشت شکست داد و با سپاهان هم هر دو بازی را مساوی کرد. البته یک مسابقه سخت با تراکتورسازی، می‌تواند اوضاع را عوض کند. اگر پرسپولیس در تبریز ببازد، هم رکورد شکست ناپذیری مقابل مدعیان را از دست خواهد داد و هم، بهترین کارنامه در بازی با رقبای مستقیم قهرمانی را به تراکتور می‌دهد.
جهنم یادگار

قبل از باختن به پیکان، یادگار امام برای ماه‌های زیادی کابوس حریفان تراکتورسازی بود. آن‌ها با وجود داشتن سه مربی در طول یک فصل و حاشیه‌های مختلف، همین حالا هم دومین عملکرد را مقابل تیم‌های مدعی دارند. موضوعی که به لطف کیفیت بالای‌شان در بازی‌های خانگی بدست آمده است. استقلال، سپاهان و پدیده، هر سه در تبریز به تراکتورسازی باختند و پرسپولیس هم هفته آینده باید به این شهر سفر کند. اگر تراکتورسازی پرسپولیس را هم در تبریز ببرد، موفق‌ترین تیم در بازی‌های رو در رو با مدعیان می‌شود. آن‌ها از 7 بازی با دیگر تیم‌های بزرگ، 12 امتیاز گرفته‌اند و فقط، یک بار به استقلال در تهران باختند. اگر کابوس سه هفته اخیر نبود، تراکتورسازی با این کارنامه مدعی اصلی قهرمانی محسوب می‌شد.
لغزش امیر

برانکو نیم فصل اول، مقابل مدعیان عملکرد خوبی داشت و نیمه اول لیگ را هم به عنوان صدرنشین تمام کرد. آن‌ها استقلال و پدیده را بردند و مقابل پرسپولیس و تراکتورسازی هم در دقایق پایانی بردشان از دست رفت. نیم فصل دوم اما، سپاهان لغزید و هزینه سنگینی بابت آن داد. تراکتورسازی در نیم فصل دوم، اولین شکست سپاهان مقابل مدعیان را به این تیم تحمیل کرد و دو هفته قبل هم، آن‌ها در خانه شکستی غافلگیر کننده مقابل استقلال داشتند. دو لغزش بی‌موقع، که باعث شد از صدر دور شوند و به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب کننده پرسپولیس، 5 امتیاز از تیم برانکو عقب باشند.
سینوس شفر

استقلال شفر در دو فصل اخیر، نکات مثبت و منفی زیادی داشته و نتایجش هم در همین حد سینوسی بوده‌اند. هر وقت آن‌ها از قهرمانی ناامیدشده‌اند، با چند برد به کورس برگشتند و هر وقت نزدیک به صدر بودند، با یک باخت همه چیز را از دست دادند. نتایج آن‌ها مقابل مدعیان هم از همین قاعده پیروی می‌کند. استقلال با باخت در دربی نتوانست به صدر جدول برسد. وقتی هوادارانش ناامید شدند، با یک برد دوباره به کورس قهرمانی برگشت و این هفته که بیش از همیشه رویای قهرمانی را می‌دید، با باخت به پدیده دوباره از دور خارج شد. در مجموع آمار 8 امتیاز از 8 بازی با تیم‌های مدعی، کارنامه ضعیفی برای تیم شفر است. آن‌ها به همه مدعیان، حداقل یک بار باختند و همین باعث شده سه هفته مانده به پایان لیگ قهرمانی برای‌شان دور از دسترس باشد. سپاهان، تراکتورسازی، پدیده و پرسپولیس، به ترتیب تجربه شکست استقلال را داشتند.
اعاده حیثیت یحیی

تنها تیم بدون برد مقابل مدعیان تا این هفته، پدیده گل محمدی بود. پدیده به پرسپولیس رفت و برگشت باخت، بازی رفت از سپاهان شکست خورد و تنها امتیازش مقابل مدعیان، با دو مساوی مقابل استقلال و تراکتورسازی بدست آمد. آن‌ها این هفته و مقابل استقلال، سرانجام توانستند یک تیم مدعی را شکست دهند. هر چند پدیده هنوز با 5 امتیاز از 7 بازی با رقبای قهرمانی هنوز بدترین آمار را دارد، اما به گرفتن سهمیه امیدوار شده و شاید، با تکرار این برد در بازی با سپاهان بتواند فصل آینده در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود.
نتایج مدعیان قهرمانی در بازی‌های مستقیم لیگ هجدهم

پرسپولیس / 7 بازی / 13 امتیاز

سپاهان 1-1 پرسپولیس

پرسپولیس 0-0 سپاهان

استقلال 0-0 پرسپولیس

پرسپولیس 1-0 استقلال

پرسپولیس 0-0 تراکتورسازی

پدیده 0-1 پرسپولیس

پرسپولیس 2-0 پدیده

تراکتورسازی / 7 بازی / 12 امتیاز

پرسپولیس 0-0 تراکتورسازی

سپاهان 2-2 تراکتورسازی

تراکتورسازی 2-0 سپاهان

استقلال 3-0 تراکتورسازی

تراکتورسازی 1-0 استقلال

پدیده 0-0 تراکتورسازی

تراکتورسازی 1-0 پدیده

سپاهان / 7 بازی / 9 امتیاز

سپاهان 1-1 پرسپولیس

پرسپولیس 0-0 سپاهان

استقلال 0-1 سپاهان

سپاهان 0-1 استقلال

سپاهان 2-2 تراکتورسازی

تراکتورسازی 2-0 سپاهان

سپاهان 1-0 پدیده

استقلال / 8 بازی / 8 امتیاز

استقلال 0-0 پرسپولیس

پرسپولیس 1-0 استقلال

استقلال 0-1 سپاهان

سپاهان 0-1 استقلال

استقلال 3-0 تراکتورسازی

تراکتورسازی 1-0 استقلال

استقلال 0-0 پدیده

پدیده 1-0 استقلال

پدیده / 7 بازی / 5 امتیاز

پدیده 0-1 پرسپولیس

پرسپولیس 2-0 پدیده

سپاهان 1-0 پدیده

استقلال 0-0 پدیده

پدیده 1-0 استقلال

پدیده 0-0 تراکتورسازی

تراکتورسازی 1-0 پدیده

منبع:آی اسپورت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار