کد خبر: ۲۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 April 29
سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی اظهار داشت تماس تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا با ژنرال شورشی در لیبی، که دست به حمله نظامی به طرابلس زده است، منطقه را آشفته کرد.

به گزارش تابناک؛ به نقل از الجزیره، سناتور جمهوری‌خواه «لیندسی گراهام» رئیس کمیته قضایی مجلس سنای آمریکا در گفت‌وگویی، اعلام کرد که از محتوای تماس تلفنی اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور با ژنرال «خلیفه حفتر» اطلاعی ندارد.

گراهام با اشاره به این‌که ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی، از حفتر به دلیل جنگ با تروریسم تشکر کرده است، خاطرنشان کرد این مکالمه تلفنی، منطقه را آشفته کرده است و این‌گونه نشان می‌دهد که واشنگتن از گروهی جانبداری می‌کند.

وی افزود: «محال است که ژنرال حفتر بتواند کنترل طرابلس را به دست بگیرد. نخست‌وزیر مورد حمایتِ سازمان ملل متحد( فائز السراج)، از سوی ترکیه و قطر حمایت می‌شود و اگر از گروهی جانبداری کنیم وضعیت مشابهِ سوریه را در لیبی ایجاد خواهیم کرد.»

گراهام خطاب به ترامپ، گفت که در مسیر پیشبرد مصالحه سیاسی در لیبی گام بردارد؛ چرا که گزینه نظامی راهکار نیست و حفتر نمی‌تواند با زور به کشوری مسلط شود.

10 روز پیش، کاخ سفید از تماس تلفنی ترامپ با حفتر خبر داد و اعلام کرد که رئیس‌جمهوری آمریکا «از نقش حیاتی ژنرال حفتر در مبارزه با تروریسم و تضمین امنیت منابع نفتی لیبی تقدیر کرده است.»

از چهارم آوریل(پنجشنبه 15 فروردین) حومه طرابلس شاهد درگیری‌های خونین در پی عملیات تهاجمی شبه‌نظامیان وابسته به حفتر است. این ژنرال شورشی، که رویای فتح طرابلس و ریاست بر سرتاسر لیبی را دارد، مورد حمایت عربستان سعودی، مصر و امارات است و پشتش به حمایت برخی کشورهای قدرتمند غربی از جمله روسیه و فرانسه نیز گرم است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار