بازار پر رونق چین برای توسعه دهندگان بازی های قمار یک معدن طلا به شمار می رود اما تصویب قانون جدید تا حد زیادی دستیابی به آن را دشوار خواهد ساخت. ممنوع کردن بازی های پوکر تاثیر زیادی رو بازار گیم چین به جای می گذارد چرا که در سال ۲۰۱۷ حدود ۳۷ درصد از کل عناوین منتشر شده شامل این دسته می شد. علاوه بر این حالا توسعه دهندگان باید سیستم هایی را برای عدم اعتیاد گیمرها به بازی توسعه دهند. نمایش خون قبلا هم در بازی ها ممنوع شده بود اما طراحان با تغییر رنگ آن به سبز یا آبی این محدودیت را دور می زدند، حالا اما خون به هر رنگی که باشد منجر به عدم صدور مجوز انتشار برای بازی می شود. در نهایت نوبت به ممنوع شدن گیم های با موضوع تاریخ امپراتوری چین می رسد که ظاهرا به دلیل نگرانی از استعاره های سیاسی صورت گرفته است.
این کشور اواسط سال گذشته از تشکیل ارگان جدیدی به نام «کمیته اخلاق بازیهای آنلاین» خبر داد که با هدف اطمینان از سالم و مفید بودن گیم ها و تطابق آنها با هنجارهای اجتماعی تشکیل شده بود. این کمیته در مورد صدور مجوز انتشار سخت گیری بسیاری به خرج می دهد تا جایی که تیغ نظارت آنها بسیاری از عناوین پر مخاطب را از بازار چین محروم کرد.
مخاطبین این قانون تنها استودیوهای چینی نیستند و موسسات خارجی هم برای بهره بردن از خوان پر نعمت چین باید خود را با این قوانین تطبیق دهند.