کد خبر: ۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 07
این روزها پرواز پهپادهای خانگی – و احتمالا جاسوسی – در اطراف مناطق ممنوعه به یک چالش جدی تبدیل شده است و راه های زیادی برای رهایی از شر این پرنده های مزاحم اندیشیده شده است. از شکار آنها با عقاب گرفته تا اختراع یک بازوکای فوق پیشرفته برای گیر انداختن آنها در تور. بر همین اساس شرکت انگلیسی SkyWall با طراحی این بازوکا فصل جدید را در شکار پهپادها آغاز کرده است.

این روزها پرواز پهپادهای خانگی – و احتمالا جاسوسی – در اطراف مناطق ممنوعه به یک چالش جدی تبدیل شده است و راه های زیادی برای رهایی از شر این پرنده های مزاحم اندیشیده شده است. از شکار آنها با عقاب گرفته تا اختراع یک بازوکای فوق پیشرفته برای گیر انداختن آنها در تور. بر همین اساس شرکت انگلیسی
SkyWall با طراحی این بازوکا فصل جدید را در شکار پهپادها آغاز کرده است.

این بازوکا که قادر به شکیل تا فاصله 100 متری است از یک میدان دید فوق پیشرفته برای شناسایی فاصله هدف و قفل شدن بر روی آن استفاده میکند. بعد از آن پردازشگر به کار گرفته شده در سیستم اقدام به تشخیص جهت پرواز پهپاد و سرعت آن و همچنین منحنی شلیک گلوله میکند.

گلوله قوطی شکل این بازوکا به محض نزدیک شده به هدف بعد از شلیک، به شکل خودکار باز شده و توری از درون آن به سمت پهپاد فرستاده میشود تا آن را شکار کند. سپس بلافاصله یک چتر نجات باز میشود تا پهپاد را برای تخلیه اطلاعاتی کامل به سلامت به زمین برساند.

این شرکت بر این باور است که شکار صحیح م سالم پهپادهایی که وارد مناطق ممنوعه میشوند برای نهادهای امنیتی و قانونی بسیار مفید است. زیرا بعد از شکار این پهپادها هم میتوان آنها را تخلیه اطلاعاتی کرد، هم میتوان برای مالک آن جریمه ای خاص در نظر گرفت و یا آنکه با تذکرات و تعهدات آن را به صاحب اصلی باز گرداند.

این سیستم قرار است برای اولین با در کشور کانادا و در طی ماه میلادی جاری رونمایی و معرفی شود. این در حالی است که پیش از این از یک سیستم فوق پیشرفته برای شکار پهپادها استفاده نشده بود و تا کنون چند عملیات شکار توسط پلیس هلند و انگلستان با استفاده از عقاب ها صورت گرفته است.

ویدئو زیر به شکل کامل جزئیات عملکرد این بازوکای فوق پیشرفته را نشان میدهد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار