کد خبر: ۲۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 10
طرفداران فورد و شورولت به همراه دیگر وفاداران به خودروهای پرفورمنس جوک‌های بسیار زیادی درباره‌ی مالکان خودروهای داج ساخته‌اند که اکثر آن‌ها به وزن بالای محصولات این خودروساز اشاره می‌کند؛ اما حالا جوک جدیدی منتشر شده است: خودروهای داج دکمه‌ی انتقال پول توکار یا money shift button دارد!


به گزارش تابناک؛ واژه‌ی "انتقال پول” به معکوس تصادفی گیربکس خودروها در زمان مسابقه اشاره دارد. برای مثال می‌توان به تعویض دنده از دو به یک بجای دنده سه اشاره کرد که دور پیشرانه را به محدود قرمز می‌رساند. این همان دکمه‌ی انتقال پول است که باعث هزینه می‌شود چراکه مجبور به تعمیر گیربکس و پیشرانه خواهید شد.

شاید تعجب بکنید که گیربکس‌های اتوماتیک چگونه این کار را انجام داده و مالک را به دردسر می‌اندازند. پدال شیفترها کار را بسیار آسان می‌کنند و بسیاری از گیربکس‌های اتوماتیک دارای نرم‌افزاری هستند که مانع از معکوس آسیب‌رسان به پیشرانه می‌شود.

اما مشکلی که در چارجر، چلنجر و کرایسلر 300 به وجود آمده باعث می‌شود با لمس بخش پایینی پدال شیفتر شاهد معکوس گیربکس باشید. راننده‌ی خودرویی که در ویدئو مشاهده خواهید کرد حتی تلاش داشته از پدال شیفترهای بلندتر در خودرو استفاده کند تا از وقوع این مشکل جلوگیری نماید اما خب تلاش‌های او ثمری نداشته و مشکل همچنان پابرجاست.


همان‌گونه که مشاهده می‌شود، به نظر می‌رسد این مشکل در دورهای بالاتر پیشرانه شایع‌تر است. اگرچه این مشکل هر از گاهی اتفاق می‌افتد و همیشه نمی‌توان آن را تکرار کرد اما توصیه می‌کنیم مالکان این خودروها تا زمان حل مشکل از پدال شیفترها استفاده نکنند. فعلاً مشکلی در استفاده از شیفتر دنده‌ی کنسول خودرو گزارش نشده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار