کد خبر: ۲۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 07
اگر دونالد ترامپ اقدام به بستن مرز مکزیک بکند کل صنعت خودروی آمریکا با خطر تعطیلی روبرو خواهد بود.


به گزارش تابناک؛ بنا به گفته‌ی یکی از مدیران موسسه‌ی تحقیق صنعت خودروی آمریکا، حدود 16 درصد کل قطعات خودرویی استفاده شده در صنعت خودروی آمریکا از مکزیک تأمین می‌شود. به این ترتیب اکثر خودروهای تولیدی در آمریکا از برخی قطعات تولیدی در کشور مکزیک استفاده می‌کنند و صنعت خودروی این کشور در صورت عدم تأمین قطعات با خطر تعطیلی در عرض یک هفته روبرو خواهد بود.


صنعت خودروی آمریکا قطعاتی به ارزش 59.4 میلیارد دلار از مکزیک وارد کرده و قطعاتی با ارزش تقریبی 32.5 میلیارد دلار را به خطوط مونتاژ کشور مکزیک می‌فرستد. بستن مرز مکزیک می‌تواند تولید خودرو در مکزیک را نیز با اختلال مواجه کند.


رئیس مرکز شورای سیاست‌گذاری صنعت خودروی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بستن مرز مکزیک به اقتصاد آمریکا ضربه خواهد زد.
او گفته است:

هرگونه اقدامی که ارتباطات اقتصادی در مرز را مختل کند به ضرر اقتصاد آمریکا و به ویژه صنعت خودرو خواهد بود. دسترسی به بازار مکزیک و آمریکای شمالی به منظور حفظ تولید در آمریکا حیاتی است.

از جمله مهم‌ترین قطعات خودرویی صادر شده از مکزیک به آمریکا سیستم‌های سیم‌کشی است که حدود 70 درصد سیستم‌های سیم‌کشی بکار رفته در خودروهای ساخت آمریکا از مکزیک تأمین می‌شوند. واضح است که بدون وجود چنین سیستم‌هایی نمی‌توانید خودرو بسازید.


ترامپ به منظور جلوگیری از مهاجرت افراد به آمریکا تهدید به بستن مرز مکزیک کرده است. او اخیراً اذعان داشته چنین کاری به اقتصاد آمریکا ضربه می‌زند.

ترامپ گفته است:

قطعاً این اقدام تأثیری منفی روی اقتصاد خواهد داشت اما امنیت برای من مهم‌تر است. ما یا مرز قوی‌تری خواهیم داشت یا آن را خواهیم بست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار