کد خبر: ۲۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 06
دولت پاکستان قصد دارد با هدف تنش زدایی با همسایه شرقی خود هند، 360 ماهیگیر و شهروند زندانی هندی در بازداشتگاه های مختلف پاکستان را طی روزهای آینده آزاد کند.

به گزارش تابناک؛ 'محمد فیصل' سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان به رسانه های این کشور گفت: 360 زندانی هندی شامل ماهیگیر و شهروند عادی که در زندان های پاکستان محبوس هستند طی ماه جاری میلادی طی چند مرحله آزاد می شوند.
وی افزود: این تعداد زندانیان هندی طی چهار مرحله در روزهای 19 و 26 فروردین، دوم و نهم اردیبهشت آزاد و تحویل مسئولان هندی در نقطه صفر مرزی می شوند.
محمد فیصل ابراز امیدواری کرد که پاکستان نیز اقدام متقابل از هند انتظار دارد.
هند چند روز گذشته دو زندانی پاکستانی که مدت حبس آنان کامل شده بود را در نقطه مرزی واگا، تحویل مقامات پاکستانی داد.
تنش بین هند و پاکستان در دو ماه اخیر به‌ دنبال حمله انتحاری مرگبار در کشمیر تحت کنترل دولت دهلی نو شدت گرفته است. در آن حمله دست کم چهل نظامی هند کشته شدند.
این حمله پرتلفات ترین حمله در کشمیر تحت کنترل هند، در سی سال گذشته عنوان شده است. دهلی نو می گوید، گروه موسوم به 'جیش محمد' مستقر در خاک پاکستان مسئول اصلی این حمله تروریستی است، ادعایی که اسلام آباد آن را رد کرده است.
پس از ماجرای حمله در کشمیر، هند خاک پاکستان را مورد حمله هوایی قرار داد و یک روز پس از آن نیز نیروی هوایی پاکستان در واکنش به نقض حریم هوایی خود، دو جنگنده هند را سرنگون و یک خلبان هندی را اسیر کرد؛ دهلی نو نیز همزمان ادعا کرد که نیروی هوایی هند یک فروند جنگنده اف-16 پاکستان را سرنگون کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار