تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 06
آمازون قصد دارد که با ارسال هزاران ماهواره به مدار نزدیک زمین، اینترنت را به سراسر کره خاکی گسترش بدهد. هدف این پروژه که به افتخار دانشمندی به همین نام «پروژه کویپر» نام‌گذاری شده، ارسال ۳۲۳۶ ماهواره به فضاست که می‌توانند نیاز به اینترنت ۹۵ درصد از جمعیت ساکنان زمین را برطرف سازند.
به گزارش تابناک؛ اگر چه آمازون صحت پروژه کویپر را تأیید کرده، اما هنوز جزئیاتی در مورد زمان ارسال این ماهواره‌ها به فضا یا هزینه نهایی انجام این کار را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. هر چند با توجه به وسعت پروژه، با قطعیت می‌توان گفت که اقدام آمازون هزینه‌ بسیار گزافی را برای این شرکت در پی خواهد داشت.

یکی از مقامات آمازون در گفتگو با گیک‌وایر، هدف از ارسال این ماهواره‌ها به مدار نزدیک زمین  را فراهم کردن اینترنت پرسرعت، با پهنای باند بالا و بدون تأخیر برای کلیه جوامع انسانی در سراسر دنیا توصیف کرده و از سایر شرکت‌ها برای همکاری با آمازون در این پروژه دعوت به عمل آورده است.

آمازون به منظور تبادل دیتا میان این ماهواره‌ها و زمین، ۱۲ ایستگاه اختصاصی در کشورهای مختلف دنیا احداث خواهد کرد تا بدین شکل بتواند اینترنت را به تمام جوامع بشری، به خصوص کشورهای محروم و در حال توسعه گسترش بدهد.

گفتنی است که پروژه آمازون، تنها یکی از مأموریت‌های ارسال ماهواره به مدار زمین است که طی سال‌های آینده شاهد آن خواهیم بود. در حال حاضر شرکت اسپیس ایکس با پروژه استارلینک برای ارسال ۱۲ هزار ماهواره به مدار زمین تلاش می‌کند و شرکت وان وب در ماه فوریه نخستین ماهواره‌های 5G خود را با موفقیت در این مدار مستقر کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار