کد خبر: ۲۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 March 31
صدها تن از معترضان به سیاست های توسعه طلبانه و جنایت های رژیم صهیونیستی در شهر لیون فرانسه ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین؛ خواستار اعمال تحریم ها علیه رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش تابناک؛ این تظاهرات به مناسبت اولین سالروز برگزاری راهپیمایی های بزرگ بازگشت و برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین برگزار شد.

تارنمای روزنامه فرانسوی «لو پروگرس» نوشت: صدها نفر از مردم لیون همزمان با روز زمین با حضور در خیابان ها خواستار تحریم ها علیه رژیم صهیونستی به خاطر «جنایات علیه مردم فلسطین» شدند.

قابل ذکر است که نوار غزه از صبح دیروز - شنبه - صحنه تظاهرات و اعتصابات سراسری به مناسبت چهل و سومین سالگرد «روز زمین» و سالگرد تظاهرات راهپیمایی بزرگ بازگشت بود.

روز زمین از سال ۱۹۷۶ میلادی و به دنبال اشغال ۲۱ هزار کیلومتر مربع دیگر از زمین های فلسطینیان از سوی اسراییل و واگذاری آن به مهاجران صهیونیست پایه گذاری شد. در جریان تظاهرات راهپیمایی بزرگ بازگشت که روز گذشته به صورت میلیونی برگزار شد، دو فلسطینی شهید و بیش از ۲۰۷ تن زخمی شدند.

این تظاهرات ۳۰ مارس سال ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۹۷) در واکنش به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس توسط دونالد ترامپ آغاز شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار