کد خبر: ۲۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - 2016 March 05
تا به حال قو‌ی‌ترین موتور سیکلتی که شما می‌توانستید خریداری کنید، کاوازاکی H2 بود که 210 اسب قدرت و بیشینه سرعت 200 مایل یا 310 کیلومتر بر ساعت را داشت. با توجه به اینکه بیشتر موتورهای موجود کمتر از نصف این میزان را عرضه می‌کنند، اگر شما آن‌ها را وسائلی «رام» به شمار بیاورید، چندان حرجی بر شما نیست.
موتور سیکلتی با چهار چرخ و پیشرانۀ مازراتی؛ یک انتخاب دیوانه‌وار!


حامد عسگری-آی‌تابناک: تا به حال قو‌ی‌ترین موتور سیکلتی که شما می‌توانستید خریداری کنید، کاوازاکی H2 بود که 210 اسب قدرت و بیشینه سرعت 200 مایل یا 310 کیلومتر بر ساعت را داشت. با توجه به اینکه بیشتر موتورهای موجود کمتر از نصف این میزان را عرضه می‌کنند، اگر شما آن‌ها را وسائلی «رام» به شمار بیاورید، چندان حرجی بر شما نیست.

با این حال و با وجود احترام فراوان برای کاواساکی، آن‌چه در این متن در مورد آن خواهید خواند، دیوانه ترین سیکلت موجود است که کاواساکی در برابر آن «رام» به شمار می‌آید: Ludovic Lazareth M847؛ هیولایی که نه مانند موتورهای خیابانی تک سیلندر است و نه مانند موتورهای بزرگ‌تر و جدی‌تر دو یا حتی چهار سیلندر؛ شما در این سیکلت با یک موتور V8 4.7 لیتری روبه رو خواهید بود؛ تقریبا به اندازۀ یک لامبورگینی!


موتور سیکلتی با چهار چرخ و پیشرانۀ مازراتی؛ یک انتخاب دیوانه‌وار!

اگر فکر می‌کنید که ظاهر چهار چرخ آن برای شما آشناست، به خطا نرفته‌اید؛ احتمالاً شما به یاد سیکلت Dodge Tomahawk افتاده‌اید. در هر حال، این موتور سیکلت وحشی که پیش از هرچیز، میتواند شما را به یاد بتمن‌های کریستوفر نولان با وسایل نقلیۀ عجیب و غریبش بیندازد، 470 اسب بخار قدرت دارد و به لطف ساخته شدن تقریباً همه چیزش از فیبرکربن و آلومینیوم، بسیار سبک است و گشتاور شگفت‌انگیزی تولید می‌کند.

تعادل آن به لطف وجود دولاستیک به جای یک لاستیک در هر طرف، بسیار عالی‌ست و تا 30 درجه هم قابلیت خم شدن در سر پیچ‌ها را دارد که یک استاندارد جدید در این حوزه به شمار می‌رود.

ممکن است فکر کنید که این موتورسیکلت برای این ساخته شده است که مانور و قابلیت‌های خوبی داشته باشد؛ اما صاحب آن می‌گوید فقط به این دلیل موتور مازراتی را انتخاب کرده است که فکر میکرده «باحال» خواهد بود. این هم یکی دیگر از امتیازات داشتن شرکت شخصی خود است!

این موتور سیکلت، همچنین سیستم انتقال نیروی منحصربه‌فردی هم دارد که به صورت جعبه دندۀ زنجیر تک‌سرعته طراحی شده است؛ این بدان معناست که تنها کاری که شما به عنوان راننده باید انجام دهید گاز دادن است. بیشینه سرعت آن اعلام نشده ولی به نظر نمی‌رسد با توجه به شرایط و مشخصات، کمتر از سرعت 200 مایل بر ساعت (310 کیلومتر) Tomahawk باشد

موتور سیکلتی با چهار چرخ و پیشرانۀ مازراتی؛ یک انتخاب دیوانه‌وار!


اگر فکر می‌کنید که با این سیکلت جدید با پرداخت پول کمتری می‌توانید موتور مازراتی را به صدا در بیاورید، در اشتباه هستید. این موتور سیکلت دیوانه بهای دیوانه واری هم دارد: 217 هزار دلار؛ که حدود دو برابر اغلب مدل‌های مازراتی است. به این ترتیب، هرچند Lazareth LM847 سیکلت منحصر به فردی است و مطابق با سایزهای بدن شما هم بطور اختصاصی برایتان طراحی و ساخته می‌شود، اما اگر فقط به دنبال سرعت هستید با پرداخت 25 هزار دلار، یعنی حدوداً یک نهم Lazareth، میتوانید یک کاوازاکی H2 بخرید؛ به نظر معاملۀ منصفانه‌تری می‌آید، اینطور نیست؟

منبع:دیجیتال ترندز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار