کد خبر: ۲۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 18
وزیر امور خارجه با بیان اینکه برای بیان دستاوردهای سفر عراق به قم سفر کرده‌ام، گفت: سفر من ارتباطی با موضوع FATF ندارد.

به گزارش تابناک؛  محمدجواد ظریف صبح امروز پس از دیدار با حجت‌الاسلام شهرستانی، نماینده آیت‌الله سیستانی در قم در جمع خبرنگاران عنوان کرد: سفر اخیر رییس‌جمهور به عراق سفر بسیار موفقی بود و گره‌هایی بسیار بزرگ در روابط بین ایران و عراق گشوده شد.


وی افزود: این سفر که در پایان سال انجام پذیرفت بسیار با اهمیت بود و یکی از دلایل اصلی سفر بنده به قم، بیان دستاوردهای این سفر به علما و مراجع تقلید است؛ همچنین آخرین تحولات سیاسی و دیپلماسی نیز به مراجع گزارش می‌شود.

وزیر امور خارجه بیان کرد: صدور ویزای رایگان، اتصال راه آهن شلمچه به بصره و لایروبی اروندرود از مباحثی است که سالیان سال به دنبال آن بودیم که در سفر اخیر رییس جمهور به کشور عراق تمامی این موارد به نتیجه رسید؛ حدود 31سال بود که به دنبال لایروبی اروند رود بودیم که خوشبختانه به نتیجه رسید و به زودی اقدامات در این زمینه به انجام می‌رسد.

وی ادامه داد: سفر من به قم برای ارائه گزارشات است و ربطی به موضوع FATF ندارد، دو کنوانسیون از FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و اعضای مجمع بر اساس مصالح کشور در این خصوص تصمیم می‌گیرند.
وزیر امور خارجه کشور صبح امروز به قم سفر کرد و در این سفر با آیات عظام صافی گلپایگانی، نوری همدانی، جوادی آملی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی و نماینده آیت‌الله سیستانی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد، دیدارهای محمد جواد ظریف با علما و مراجع تقلید بدون حضور خبرنگاران برگزار می‌شود.

همچنین وزیر امور خارجه کشور، عصر امروز در شورای اداری استان قم حضور خواهد داشت و در جریان مسائل استان قم قرار می‌گیرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار