کد خبر: ۲۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 18
رئیس اتحادیه سوخت های جایگزین گفت: جایگاه‌های سی‌ان‌جی از سال آینده به خودروهای دوگانه سوز فاقد گواهینامه سلامت سوخت رسانی ، سوخت عرضه نخواهند کرد.

به گزارش تابناک؛ علی محمودیان با اعلام فراخوان ثبت نام مالکان خودروهای دوگانه سوز در سراسر کشور افزود: مالکان خودروهای دوگانه سوز اعم از تبدیلی، کارگاهی و کارخانه‌ای بر اساس مصوبه اخیر هیئت وزیران باید ضمن ثبت نام و ورود مشخصات در سامانه کشوری جامع اطلاعات خودروهای گازسوز به نشانی www.irngv.ir و انتخاب یکی از مراکز مجاز، نسبت به تست سلامت تجهیزات سوخت رسانی خود و اخذ کد مجاز سوخت گیری اقدام کنند.
وی افزود: پس از ثبت نام و تأیید اطلاعات، فرد متقاضی وارد فرایند نوبت دهی می‌شود و با مراجعه به یکی از مراکز مجاز و انجام تست‌های مربوط، گواهی سلامت سیستم سوخت رسانی را دریافت می‌کند.
رئیس اتحادیه کشوری سوخت‌های جایگزین و خدمات وابسته ادامه داد: همچنین خودروهایی که به صورت کارگاهی تبدیل شده اند نیز می‌توانند پس از اخذ این گواهینامه به تغییر اطلاعات خودروی خود در کارت و سند و سایر مدارک هویتی اقدام کنند.
محمودیان یادآور شد: در سراسر کشور حدود 1500 واحد مرکز خدمات فنی خودروهای دوگانه سوز داریم که 360 مرکز برای ارزیابی اولیه تجهیز شده و مجوزهای لازم را اخذ کرده اند و بقیه به تدریج وارد می‌شوند ضمن اینکه هرگونه تعمیر یا تعویض قطعه نیز در همین مراکز با قطعات استاندارد و زیر نظر متخصصصان و کارشناسان سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به سایر مراکز وجود ندارد.
وی تعرفه صدور گواهینامه را حدود 50 هزار تومان و خودروهای فراخوان شده را دو میلیون دستگاه اعلام و تصریح کرد: بخشی از هزینه‌های تجهیز و تعویض قطعات نیز با موافقت هیئت دولت توسط دولت تأمین خواهد شد.

منبع:فصل اقتصاد

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار