کد خبر: ۲۲۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 17
مدیران عامل رنو، نیسان و میتسوبیشی تشکیل هیئت‌مدیره جدید را اعلام کردند. آن‌ها حرکت جدید خود را “آغازی جدید” برای اتحاد به دردسر افتاده‌ی رنو-نیسان-میتسوبیشی توصیف کرده‌اند.


به گزارش تابناک؛ ژان دومنیک سنارد رئیس رنو، هیروتو سایکاوا مدیرعامل نیسان، تیری بلور مدیرعامل رنو و اوسامو ماسوکو مدیرعامل میتسوبیشی در اولین بیانیه‌ی مشترک خود اظهار داشتند هیئت‌مدیره‌ی جدید این اتحاد خودروسازی روی تمامی عملکردهای این غول خودروسازی نظارت خواهد داشت.

مدیران عامل این سه شرکت خودروسازی گفته‌اند هیئت‌مدیره‌ی جدید ساختار مرحله‌ی جدید توسعه‌ی اتحاد را پایه‌ریزی خواهند کرد.


البته تشکیل هیئت‌مدیره جدید تأثیری روی ساختار کنونی اتحاد نخواهد داشت زیرا هدف آن حفظ شخصیت مستقل هر سه خودروساز است. رنو همچنین با تشکیل کمیته‌ی ویژه‌ی نیسان برای انتخاب مستقل رئیس بعدی موافقت کرده است.

رنو، نیسان و میتسوبیشی می‌خواهند هیئت‌مدیره‌ی جدید دیگر جوینت ونچرهای موجود در این اتحاد از جمله رنو-نیسان BV و نیسان-میتسوبیشی BV را لغو نماید. این جوینت ونچرها هم‌اکنون زیر ذره‌بین هستند تا میزان دخیل بودن آن‌ها در قضیه‌ی کارلوس گوسن مشخص شود.

در ماه ژانویه بود که نیسان و میتسوبیشی گوسن را به دریافت حدود 8.9 میلیون دلار از جوینت ونچر نیسان-میتسوبیشی متهم کردند. این شرکت برای اعطای پاداش به کارکنان تشکیل شده است. نیسان و میتسوبیشی گفتند گوسن از این شرکت برای اعطای پاداش‌های بزرگ به خود استفاده کرده است.


این سه خودروساز در بیستمین سالگرد تأسیس اتحاد معروف دنیای خودرو توافق‌نامه‌ی نهایی را امضا خواهند کرد. هیئت‌مدیره‌ی جدید هر ماه در پاریس یا توکیو تشکیل جلسه خواهد داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار