کد خبر: ۲۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 10
رئیس مجلس گفت: گزارش شورای نگهبان از لایحه بودجه ۱۸ اسفند به مجلس ارسال شده و رسمی است.

به گزارش تابناک؛ غلامرضا کاتب نماینده گرمسار در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۹ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی با استناد به مواد (۱۹۸)، (۱۹۹) و (۲۰۰) آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: گزارش‌های اعاده شده از شورای نگهبان باید قبل از مطرح شدن در صحن تکثیر شده و در اختیار نمایندگان قرار گیرد، ضمن اینکه در این مورد تنها گزارش رسمی شورای نگهبان قابل قبول است، اما گزارش بودجه ۹۸ اعاده شده از شورای نگهبان بدون شماره و امضا است.

وی افزود: این گزارش باید در کمیسیون تلفیق و کمیسیون‌های تخصصی بررسی شده و نمایندگان در رابطه با آن نظر کتبی می‌دادند ضمن اینکه روز گذشته روند بررسی آن را پیگیری کردم که مشخص شد روز گذشته کمیسیون تلفیق تشکیل جلسه داده که سوال کردم بر اساس کدام بند از آیین‌نامه این جلسه تشکیل شده و در رابطه با یک گزارش غیررسمی اظهارنظر شده است بنابراین می‌توان گفت که در این مورد حق نمایندگان مجلس تضییع شده است.

علی لاریجانی در پاسخ به کاتب اظهار کرد: این گزارش در تاریخ ۱۸ اسفند ماه به مجلس فرستاده شده است، شورای نگهبان گزارش رسمی ارائه دادند که دارای تاریخ است ضمن اینکه زمانی که این گزارش به مجلس ارسال شد، همکاران در حوزه انتخابیه بودند و این در حالی است که شورای نگهبان با سرعت به بودجه رسیدگی می‌کند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان قبل از ارسال گزارش رسمی نسخه غیررسمی آن را به مجلس می‌فرستد تا همکاران در جریان آن باشند که فرقی با نسخه رسمی ندارد و تنها تفاوت آن این است که گزارش رسمی به صورت امضا شده ارائه می‌شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: اگر می‌خواستید در این مورد قانون رعایت شود باید شنبه به اینجا می‌آمدید بنابراین، چون همکاران در حوزه انتخابیه بودند گفتیم که کمیسیون تلفیق تشکیل جلسه بدهد ضمن اینکه شما هم در این مورد نظر داده بودید که در دسترس بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار