کد خبر: ۲۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 09
خریداران آمریکایی برای دست‌یابی به فورد رنجر رپتور خشن التماس می‌کنند اما به نظر می‌رسد که این پیکاپ حداقل تا سال 2020 عرضه نخواهد شد؛ اما هنسی جادوی خود را رو کرده است. این تیونر اهل تگزاس امروز از ولوسی رپتور رنجر رونمایی کرده، خودرویی که ذات خشن و سرسختش را از رپتور مشهور فورد به ارث برده است.


به گزارش تابناک؛ این خودرو نه تنها از نظر ارتفاع و پهنا رشد کرده بلکه قوی‌تر نیز شده است. پیشرانه‌ی 2.3 لیتری توربوی فورد همچنان زیر کاپوت پنهان بوده اما هنسی قدرت 270 اسبی نسخه استاندارد را به 350 اسب بخار رسانده و گشتاور هم از 420 به 521 نیوتون متر رسیده است.


تمامی این بهبودها به لطف سیستم انتقال هوای پرفشار جدید، سیستم اگزوز از جنس فولاد ضدزنگ و برنامه‌ریزی دوباره‌ی ECU می‌باشد. ولوسی رپتور رنجر در 6.1 ثانیه از سکون به‌ سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد و بنابراین 1.3 ثانیه سریع‌تر از نسخه استاندارد بوده و شتاب آن با رکورد 5.7 ثانیه‌ای F-150 رپتور تفاوت چندانی ندارد.


با استفاده از تنظیمات سیستم تعلیق آفرود مرحله 1 هنسی ارتفاع این خودرو چند میلی‌متری افزایش یافته است. این موضوع به همراه رینگ‌های 17 اینچی و لاستیک‌های آفرود بی اف گوودریچ باعث شده‌اند ارتفاع کلی خودرو افزایش یابد. از دیگر ویژگی‌های استاندارد این پیکاپ تقویت شده می‌توان به سپر جلوی جدید با چراغ‌های LED اشاره کرد درحالی‌که وینچ و نوار نورانی بالای سقف نیز به‌صورت سفارشی عرضه می‌شوند.

جان هنسی در بیانیه‌ای گفته است:

ما از معرفی هنسی ولوسی رپتور رنجر بسیار هیجان‌زده هستیم. تقاضا برای این دست از خودروها در 10 ساله گذشته به طرز باورنکردنی‌ای افزایش یافته است. ما قدرت و پرفورمنس بیشتر را به همراه آفرود بهتر در پکیجی به نام ولوسی رپتور عرضه کرده‌ایم.

البته که تمامی این تغییرات هزینه‌بر هستند. فورد رنجر پایه قیمت 24300 دلاری داشته اما با تیونینگ هنسی قیمت این پیکاپ به رقم قابل‌توجه 64950 دلار می‌رسد. هنسی تنها 500 دستگاه از ولوسی رپتور رنجر را در سال جاری خواهد ساخت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار